Bilburen lågprishandel växer mest

Splittrad utveckling i ny rapport från HUI.

Trots den fysiska handelns utmaningar står sig både externt belägna outletcentrum och stadsdelscentrum med ett noga utvalt utbud nära hemmet hyggligt mot e-handeln. Det visar analysen i rapporten Svenska Köpcentrum 2020 från HUI och Nordic Council of Shopping Centers.

Olika slags köpcentrum har helt olika omsättningsutveckling. Bland vinnarna finns storbutikscentrum och outletcentrum med en omsättningsökning på 7 respektive 4 procent. Även urbana stadsdelscentrum och handelsområden växte med i genomsnitt 3 procent sedan förra året.

-ANB

Relaterat innehåll

03.05.2024Designbase.se

Nio designföretag slåss om den norska industrins viktigaste utmärkelser

02.05.2024Designbase.se

Färgtrender 2025 handlar om harmoni

19.04.2024Önska

Sponsrad

Önskabutikerna reste till Horred för årets första Önskaskola

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

04.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

iRobot introducerar en ny prisvänlig 2-i-1-robot: Roomba Combo Essential

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023