Black Week tar av julhandeln

Många köper klappar i november.

Julhandeln på nätet fortsätter växa. Försäljningen under de första veckorna i december ökade med 17 procent jämfört med fjolåret, visar färska försäljningssiffror från Klarna. Samtidigt väljer allt fler konsumenter att fokusera sina köp till Black Week. Shoppingveckan i slutet av november var 31 procent större än den traditionella julhandeln under de två efterföljande veckorna i december.

”Allt fler konsumenter förlägger sina julklappsinköp till Black Week när många handlare erbjuder kraftigt reducerade priser, innan den traditionella julhandeln i december drar igång”, säger Viveka Söderbäck, Klarnas expert på konsumentbeteende.

-ANB

Relaterat innehåll

30.04.2024Designbase.se

Messe Frankfurt erbjuder gratis evenemang online för alla

29.04.2024Designbase.se

Kay Bojesen inspirerar på Roskilde

19.04.2024Önska

Sponsrad

Önskabutikerna reste till Horred för årets första Önskaskola

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

04.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

iRobot introducerar en ny prisvänlig 2-i-1-robot: Roomba Combo Essential

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023