Förväntningar uppåt i handeln

Vändning i februari efter tidigare nedgång.

Foto: Helene Svanholm/Svensk Handel.

Svensk Handels Handelsbarometer för februari månad visar att handlarnas förväntningar på framtiden generellt sett har ökat. Framtidstron ökar främst i dagligvaruhandeln medan sällanköpsvaruhandeln halkar efter. För detaljhandeln i stort har förväntningarna gått nedåt de senaste månaderna men i februari ökade de med 0,7 enheter till 93,4.

Handelsbarometern är Svensk Handels månatliga indikator över detaljhandelns utveckling. Den ger en inblick i hur branschens företag tror att omsättning, lönsamhet och sysselsättning kommer att utvecklas under de kommande tre månaderna.

Relaterat innehåll

24.04.2024Designbase.se

Heimtextil samarbetar med Patricia Urquiola 2025

23.04.2024Designbase.se

Fyra makrotrender för de kommande åren

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

04.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

iRobot introducerar en ny prisvänlig 2-i-1-robot: Roomba Combo Essential

27.03.2024Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans!

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023