Fem trender i detaljhandeln

Nya köpvanor kräver nytänkande.

Företaget Visma Retail har besökt världens största retailkongress NRF Retail's Big Show i New York och därifrån listat fem stora trender inom handeln:

1 Butikens nya roll. De fysiska butiker som förnyas i takt med konsumentens växande förväntningar är de som har störst chans att överleva.

2 Polarisering. Medan de största aktörerna blir allt större uppstår en efterfrågan på mindre mindre aktörer.

3 Data. Vikten av att samla in data är många handlare medvetna om. Det kritiska nu blir att faktiskt använda sig av all information på ett smart sätt och som samtidigt följer regelverken.

4 Den fragmenterade målgruppen. Vi är allt mer illojala mot våra favoritbutiker och -varumärken. Nu behövs mer än bara rabatter och erbjudanden för att få återkommande kunder.

5 Experiential retailing. Nu handlar det om att som butik våga experimentera och testa olika koncept med ny teknik och nya samarbeten.

-ANB

Relaterat innehåll

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Designbase.se

Nytt AI-verktyg kan förse konsumenter med IKEA-möbler

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

04.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

iRobot introducerar en ny prisvänlig 2-i-1-robot: Roomba Combo Essential

27.03.2024Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans!

26.03.2024Designbase.se

Iittala avtäcker ny logotyp och typsnitt

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023