Indiska säljer via butikers Instagramkonton

Lokal försäljning knyter till sig stamkunder

Indiska har startat direktförsäljning genom sina fysiska butikers Instagramkonton som drivs lokalt av varje butik. Via meddelandefunktionen kontaktar kunden butiken och beställer sina varor direkt i chatten. Betalningen sker via Swish och butikspersonalen lägger en beställning hos PostNord där kunden får samma valmöjligheter till leverans som via den ordinarie e-handeln.
”I tider som dessa gäller det att vara kreativ och hitta lösningar för att fortsatt kunna bedriva handel. Många av våra fysiska butiker har en stark krets av stamkunder och med den här lösningen hoppas vi kunna knyta ännu närmre kontakt med dem, säger Karin Lindahl, vd Indiska.
www.indiska.com

Relaterat innehåll

14.05.2024Designbase.se

Koelnmesse i nytt samarbete med Colombias ledande designmässa

14.05.2024Designbase.se

Här är årets ledande norska designföretag

23.04.2024Designbase.se

Artificiell intelligens i detaljhandeln

19.04.2024Önska

Sponsrad

Önskabutikerna reste till Horred för årets första Önskaskola

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023