Rekordnivå för e-handeln

Kvinnor mellan 30 och 49 handlar mest.

Coronapandemin driver på utvecklingen i e-handeln. Under april månad hade 78 procent av svenskarna handlat på nätet, den största andelen som uppmätts hittills. Det visar E-barometern april från PostNord. Mest aktiv var gruppen kvinnor i åldern 30 till 49 år, där 88 procent handlade på webben under månaden. Den största ökningen skedde inom dagligvaror och apoteksvaror.

”Detta är utan tvekan en effekt av den rådande coronakrisen. Det blir synnerligen intressant att följa hur stor del av ökningen som består när livet börjar återgå till mer normala förhållanden”, säger Carl-Fredrik Teder, detaljhandelsanalytiker på PostNord.

-ANB

Relaterat innehåll

07.05.2024Designbase.se

3daysofdesign: Här skapas drömmar

07.05.2024Designbase.se

Trender & Traditioner blev en succé

23.04.2024Designbase.se

Artificiell intelligens i detaljhandeln

19.04.2024Önska

Sponsrad

Önskabutikerna reste till Horred för årets första Önskaskola

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023