Fler äldre handlar på webben

Klyftan minskar mellan yngre och äldre.

Äldre svenskar har de senaste åren stått för den största procentuella ökningen av e-handelns tillväxt. Det visar undersökningen Svensk E-handel 2018 från företaget DIBS, som levererar betalningslösningar på nätet.

”Äldre som kanske har svårt att ta sig till fysiska butiker drar nytta av att bekvämt kunna handla vissa saker på nätet”, säger Patrik Müller, e-handelsexpert på DIBS.

De senaste fem åren har andelen äldre som handlar på nätet ökat från 80 till 85 procent, jämfört med snittet som legat stadigt på cirka 90 procent. Inom den mobila e-handeln där numera omkring 60 procent av svenskarna handlar har andelen äldre nästan fördubblats.

Äldre handlar främst varor på nätet, framförallt inom kategorin kropp och hälsa samt kläder.

-ANB

Relaterat innehåll

27.03.2024Designbase.se

Light + Building visade framtiden i Frankfurt

26.03.2024Designbase.se

Iittala avtäcker ny logotyp och typsnitt

25.03.2024Designbase.se

Se upp för den franska lagen mot avfall

22.03.2024Designbase.se

EuroCIS 2024 stängdes framgångsrikt

20.03.2024Designbase.se

Design House Stockholm får ny vd

19.03.2024Designbase.se

Nytt pris hyllar hållbart och vackert kollektivt byggande

15.03.2024Designbase.se

Creativeworld-utställare skänker konstmaterial till barn

13.03.2024Designbase.se

Håll dig borta från facebook

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023