Nytt butikskoncept från gardinföretaget

Luxaflex lanserar shop in shops för inspiration och experthjälp.

Gardinföretaget Luxaflex lanserar ett nytt shop in shop-koncept med start i fyra svenska städer, Kungsbacka, Norrköping, Löddeköpinge samt Kalmar. Satsningen är ett led i att ge konsumenten bättre överblick av sortimentet och samtidigt förmedla en exklusiv shoppingupplevelse, med fokus på information i en inspirerande miljö.

I butiken visas fönsterinredning tillsammans med tekniska lösningar för smarta hem. Konceptet har utvecklats med hänsyn till detaljhandelns nuvarande omstrukturering och digitaliseringen samt hur konsumenter idag jämför och köper tjänster och produkter. Gällande gardiner och solavskärmning ser man där att kunderna gärna vill se och känna på produkterna på riktigt samt ha möjlighet till experthjälp, vilket ger ett mervärde i att utveckla de fysiska butikerna.

Luxaflex Gallery shops, som det nya konceptet heter, förväntas öppna på ett par platser till under det närmaste året.

-JBE

Relaterat innehåll

27.03.2024Designbase.se

Light + Building visade framtiden i Frankfurt

26.03.2024Designbase.se

Iittala avtäcker ny logotyp och typsnitt

18.03.2024Designbase.se

Vi kommer att samarbeta med experterna

18.03.2024Designbase.se

Royal Copenhagen utser Rasmus Holm till ny vice vd

13.03.2024Designbase.se

Från byggavfall till designmöbler

12.03.2024Designbase.se

Mycket färginspiration

11.03.2024Designbase.se

Experimentell glaskonst

08.03.2024Designbase.se

Paradigmskifte i mässupplevelsen

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023