Smak av sommar – ett glas i taget

En välkomponerad drink förtjänar det perfekta glaset – både för smakens och upplevelsens skull. Serier som Mixology från Luigi Bormioli och Palermo Gold, Moscow Mule och Zero från Lyngby Glas lyfter serveringen till nya höjder och skapar en stämningsfull inramning för sommarens fester.

Foto: Luigi Bormioli

20.01.2025

Sponsrad

Majbritt Refsgaard, F&H Group A/S

Det italienska glasbruket Luigi Bormioli är känt som den första fabriken som kunde blåsa ut en kopp och skaft i ett stycke på en maskin. Idag är Luigi Bormioli en av de viktigaste glastillverkarna i världen och tillverkar glas som är gnistrande klart och extremt starkt. Med 25 års garanti som täcker nagg på kant och bas samt missfärgning eller gråa skuggor på grund av diskmaskinsbruk är glasen en symbol för både kvalitet och hållbarhet.

 

Foto: Luigi Bormioli

Foto: Lyngby Glas

Foto: Lyngby Glas

Foto: Lyngby Glas

Njut av solen – och din cocktail – med stil

Med Mixology-serien från Luigi Bormioli får du glasögon som kombinerar modern teknik och klassisk elegans. Mixology-serien är skapad för klassiska drinkar och för festliga och färgglada cocktails, där det finns en explosion av smaknyanser och färger – och allt däremellan. Glasögonens ultraklara SON.hyx® glasmassa säkerställer både hållbarhet och en vacker presentation.

Sommarnöjen på glas

I mer än 80 år har Lyngby Glas satt sin prägel på dukning med glas i många olika former och för många olika ändamål. Prova den eleganta Palermo Gold-serien, som erbjuder en vacker vintagelook med sina mjuka, räfflade detaljer och fina guldkant, eller de rustika Moscow Mule-muggarna med ett handtag och en kopparpläterad, hamrad exteriör som ger en autentisk upplevelse av den populära cocktailen , gjord på ingefärsöl, vodka, limejuice – och massor av isbitar.

För en mer modern stil är Zero-serien ett självklart val. Tillverkad i den italienska provinsen Siena med de finaste råvarorna, erbjuder serien ultraklara kristallglas med eleganta linjer – det är ren skönhet för både ögat och bordet.

Denna artikel är en del av ett tema:

Tema: Sommarliv med stil och god smak

Personlig stil och design är ledorden i friluftsliv 2025. Terrassen, trädgården och balkongen är inredda med möbler, kök och andra designelement, vilket skapar ett levande, funktionellt och designat utrymme. Det kommer design- och inredningsbranschen att dra nytta av under våren och sommaren 2025. Under de senaste åren har våra uteplatser genomgått en betydande förvandling och intresset för att skapa vackert designade och funktionella uteplatser har bara ökat. År 2025 kommer denna utveckling att fortsätta och nya trender kommer att lyckas lyfta friluftslivet till helt nya höjder.

Mer av...

20.01.2025F&H Group A/S

Sponsrad

Mer än bara en grill

20.01.2025F&H Group A/S

Sponsrad

Smak av sommar – ett glas i taget

21.11.2024F&H Group A/S

Sponsrad

Gense ger klassisk design nytt liv för moderna behov

21.11.2024F&H Group A/S

Sponsrad

Termosnyhet från Zone talar till tidsandan

18.09.2024F&H Group A/S

Sponsrad

Snygg stålnyhet är en gåva för livet

17.09.2024F&H Group A/S

Sponsrad

BLI EN MÄSTARE PÅ SKUMBOLLAR MED BLOMSTERBERGS

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023