Bergendahls skapar nytt affärsområde

KitchenTime och Granit samlas under Bergendahl

Foto: Bergendahls.

För att skapa synergier och en mer kostnadseffektiv affärsmodell samlar Bergendahls dotterbolagen Granit och KitchenTime under ett gemensamt affärsområde och bildar Bergendahl Home. Håkan Åkerström tillträder som vd.

”Det känns kul och spännande att driva detta affärsområde framåt. Det är två bolag som kämpat med sin lönsamhet och som kommer gynnas av smarta synergier i bakomliggande led”, säger Håkan Åkerström.

Då både bolagen jobbar mot liknande sortimentsegment är det framför allt genom gemensamma inköps- och logistiklösningar som verksamheten ska bli mer kostnadseffektiva.

Bergendahls äger 69,1 procent av Bergendahl Home. Resterande 30,9 procent ägs av Ralph Axelson genom bolag samt Joel Falck & Anton Malmberg genom bolag. Affärsområdet beräknas omsätta cirka 600 miljoner kronor.

bergendahls.se

-AB

Relaterat innehåll

21.10.2025Designbase.se

JYSK tredubblar bonusar för butiksanställda efter rekordår

07.10.2025Designbase.se

Hur AI kan skapa värde och stärka konkurrenskraften för små och medelstora företag

30.09.2025Witt Denmark A/S

Sponsrad

Witt Denmark A/S blir distributör av Roborocks kabelfria robotgräsklippare på den nordiska marknaden

23.09.2025Designbase.se

AI-användningen har nästan fyrdubblats

19.09.2025Fun Nordic ApS

Sponsrad

Årets leverantör 2025

17.09.2025Global Design Partner

Sponsrad

Global Design Partner skapar framgång för starka varumärken

10.09.2025Designbase.se

Salling skriver historia och öppnar sina dörrar i Köpenhamn

02.09.2025Designbase.se

Bolig Mad Design-mässan expanderar

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023