Bergendahls skapar nytt affärsområde

KitchenTime och Granit samlas under Bergendahl

Foto: Bergendahls.

För att skapa synergier och en mer kostnadseffektiv affärsmodell samlar Bergendahls dotterbolagen Granit och KitchenTime under ett gemensamt affärsområde och bildar Bergendahl Home. Håkan Åkerström tillträder som vd.

”Det känns kul och spännande att driva detta affärsområde framåt. Det är två bolag som kämpat med sin lönsamhet och som kommer gynnas av smarta synergier i bakomliggande led”, säger Håkan Åkerström.

Då både bolagen jobbar mot liknande sortimentsegment är det framför allt genom gemensamma inköps- och logistiklösningar som verksamheten ska bli mer kostnadseffektiva.

Bergendahls äger 69,1 procent av Bergendahl Home. Resterande 30,9 procent ägs av Ralph Axelson genom bolag samt Joel Falck & Anton Malmberg genom bolag. Affärsområdet beräknas omsätta cirka 600 miljoner kronor.

bergendahls.se

-AB

Relaterat innehåll

16.07.2024Designbase.se

Expert: Få kontroll över ditt IT-system innan semestern och undvik bedrägerier

12.07.2024Designbase.se

Ökning av konkurser i juni

17.06.2024Designbase.se

Temu är föremål för strängare regler

11.06.2024Designbase.se

Direkt till konsument är det nya "svarta"

07.06.2024Droppery

Sponsrad

New brands like Riviera Maison, Versmissen, and BePureHome are now active as brands within Droppery

31.05.2024Treyd AB

Sponsrad

6 sätt du kan dra nytta av att använda Treyd för att finansiera leverantörsfakturor

22.05.2024Designbase.se

Kunskapsdelning på Nordstil Forum

07.05.2024Treyd AB

Sponsrad

What's trending in fintech?

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023