Bergendahls skapar nytt affärsområde

KitchenTime och Granit samlas under Bergendahl

Foto: Bergendahls.

För att skapa synergier och en mer kostnadseffektiv affärsmodell samlar Bergendahls dotterbolagen Granit och KitchenTime under ett gemensamt affärsområde och bildar Bergendahl Home. Håkan Åkerström tillträder som vd.

”Det känns kul och spännande att driva detta affärsområde framåt. Det är två bolag som kämpat med sin lönsamhet och som kommer gynnas av smarta synergier i bakomliggande led”, säger Håkan Åkerström.

Då både bolagen jobbar mot liknande sortimentsegment är det framför allt genom gemensamma inköps- och logistiklösningar som verksamheten ska bli mer kostnadseffektiva.

Bergendahls äger 69,1 procent av Bergendahl Home. Resterande 30,9 procent ägs av Ralph Axelson genom bolag samt Joel Falck & Anton Malmberg genom bolag. Affärsområdet beräknas omsätta cirka 600 miljoner kronor.

bergendahls.se

-AB

Relaterat innehåll

04.03.2025Global Design Partner

Sponsrad

Din dröm, vår passion

26.02.2025Designbase.se

Försämrar AI medarbetarnas förmåga att tänka kritiskt?

24.02.2025Designbase.se

Droppery introducerar Droppery Markets

06.02.2025Designbase.se

Rekordhöga konkurssiffror i Sverige – men danskarna kan jubla

04.02.2025Designbase.se

Kom ihåg mänskligt omdöme

28.01.2025Designbase.se

Royal Copenhagen i kreativt samarbete med HM Drottning Margrethe

27.01.2025Önska

Sponsrad

Önskas jubileumsgala – en glittrande kväll att minnas

08.01.2025Önska

Sponsrad

Önskakedjan firar 20 år med jubileumsgala i glitter och glamour!

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023