Blågult i topp på sociala medier

Svenska inredningsjätten rankas högst i brittiskt index

Foto Ikea.

Vilken aktör i inredningsbranschen är störst på sociala medier? Brittiska rabattsajten Hey Discount har jämfört hur tio inredningsjättar använder och själva omskrivs på sociala medieplattformar. Resultatet, som sajten kallar ett Interior Influence Index, toppas av Ikea som har flest likes på Facebook och omnämns överlägset mest på Instagram trots att företaget kommer först på åttonde plats i antal följare på plattformen. Tvåa på listan är Zara Home som har flest följare på Instagram av de tio jättarna. H&M Home återfinns på plats tio i den samlade bedömningen.

heydiscount.co.uk/interior.influence

-AB

Relaterat innehåll

17.12.2025Designbase.se

Salling fortsätter sin expansion i huvudstadsområdet

11.12.2025Antex Plast A/S

Sponsrad

Hållbar plastproduktion

10.12.2025Designbase.se

JYSK sätter nya standarder med rekordresultat 2024/25

02.12.2025Designbase.se

AI flyttar ut på butiksgolvet – nu kan även små återförsäljare vara med

17.11.2025Designbase.se

Hur man får ut värde av influencer-samarbeten

06.11.2025Antex Plast A/S

Sponsrad

Utökat samarbete med Montana Furniture

29.10.2025Witt Denmark A/S

Sponsrad

Witt Denmark A/S tar EasyMotionSkin till Norden – en ny era för EMS-träning

29.10.2025Designbase.se

Nordiska företag förvandlar data till affärer

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023