11.05.2021 | Bloom | Branschnytt
Blomsterlandet föryngringsbeskär logotypen
Nyöppnade butiken i Hornstull först ut
Från och med 2021 har Blomsterlandet en ny marknadsstrategi. Som ett led i den presenterar företaget nu en uppdaterad logotyp.
”Designen är framtagen för att både förvalta vårt arv och för att förmedla vårt fokus på ett sprudlande och frodigt växtrike. Man kan se det som att vi föryngringsbeskär vår design och anpassar den till dagens kanaler och förutsättningar”, säger marknadschef Stephan Andersson.
Första butiken att skylta med den uppdaterade logotypen är Blomsterlandets nyöppnade butik i Hornstull. Efter det kommer logotypen att uppdateras löpande i kedjans dryga sextiotal butiker och övriga kanaler.
www.blomsterlandet.se
Design

Tapeter för olika stilepoker
Boråstapeter lanserar Alla tiders hus
Branschnytt

Lagerhaus ångar på
Ny butik i Tyresö Centrum öppnade i maj
Outdoor

Mångsidigt för uterummet
Hay presenterar Balcony
Branschnytt

Stockholm Design Week fyller 20
Sedan 2002 har Stockholm Design Week varit en samlande inramning för tillverkare, formgivare, designskolor och andra aktörer som anordnar event i och kring Stockholm. Höstens upplaga äger rum 5–11 september.