Carlsberg går in i dukningen
Carlsberg har i samarbete med svenska Midnatt tagit fram en unik kollektion bestående av dukar och ölunderlägg – perfekt för säsongens spelkvällar med vänner och familj.
I ett oväntat samarbete har Carlsberg och det svenska hemtextilmärket Midnatt skapat en ny, uppfinningsrik inredningskollektion under namnet Table of Triumph. Tanken bakom är att fira dramatiken och gemenskapen som skapas under säsongens alla spelkvällar. Kollektionen är den första i sitt slag för båda märkena.
"Vi älskar att plocka referenser från vår omgivning och omvandla dem till fina detaljer för hemmet. Den här gången har vi inspirerats av däckets estetik, den ökande stämningen i sociala spel och av Carlsbergs självklara roll mitt i festen. " säger Josephine Blix, grundare av Midnight.
Kollektionen består av en duk i fyra olika storlekar och en uppsättning av fyra glasunderlägg, alla broderade med motiv som anspelar på spelets dramatiska vändningar. På så sätt är kollektionen inte bara en snygg inredningsdetalj, utan något som kan ta spelkvällen till nästa nivå.
"På Carlsberg drivs vi av nyfikenhet och passion för att skapa minnesvärda stunder. Därför är det fantastiskt att vi tillsammans med Midnatt kan lansera en unik kollektion där gemenskapen över en drink står i fokus. Vid ett dukat bord samlas vi för samtal , lek och skratt, säger Louise Eckerbom, Sr Brand Manager Carlsberg.
Sedan 2017 har det svenska företaget Midnatt kombinerat hållbarhet och design. Den nya kollektionen är, liksom deras andra serier, GOTS-certifierad och tillverkad av ekologisk bomull.
"Vi har kommit långt i vårt hållbarhetsarbete och är mycket stolta över att kunna erbjuda mjuka, flexibla och vackra produkter med hållbar produktion. Det är något vi har jobbat med från start och såklart något som kännetecknar samarbetet med Carlsberg För oss har det varit både roligt och inspirerande att skapa den här kollektionen tillsammans med Carlsberg, som delar vår passion för kvalitet och gemenskap”, säger Louisa Hammarbäck, grundare av Midnatt.