Ett levande showroom med själ

En gammal fabriksbyggnad är inramningen för Thuesen Jensens nya showroom. Här spelar det råa och opolerade rummet upp till det fina och delikata; glasen, porslinet och de vackra besticken, som i Sverige säljs och marknadsförs av F&H Group AB. Och det gamla rummets själ har fått leva upp.

Från Thuesen Jensens nya showroom, där själen i den gamla fabriksbyggnaden utgör ramer för de nya kollektionerna. Foto Thuesen Jensen.

”Vår idé är att skapa ett levande showroom med sin egen själ, där vi självklart kan bjuda in våra kunder att se våra kollektioner. Men förhoppningen är också att till exempel kockar ska använda den till popup-event, seminarier och mycket mer. Allt som allt är planen att utforska gränserna för vad ett 850 kvadratmeter stort rum i rå och annorlunda stil kan användas till”. 

Det berättar kommersiell chef for Thuesen Jensen i Danmark Martin B. Larsen när Designbase häromdagen fick en smygtitt på det nästan färdiga showroomet, inrett i en gammal fabriksbyggnad som stått tom i 20 år, belägen bakom det nuvarande kontoret.

Och lokalerna är annorlunda. De är råa och de har den unika skönheten som finns i det orörda. Här stod en gång stora maskiner på betonggolven och arbetare bar runt pallar med brun tvål och tandkräm. De ursprungliga vita kakelplattorna på väggarna har fallit av på vissa ställen. På andra ställen bildar de en vacker bakgrund för, och står i fin kontrast till, de ömtåliga glasen och det vackra porslinet som presenteras på råa hyllor som matchar rummets stil.

Foto Thuesen Jensen.

En loungedel tar emot när man kliver ut ur varuhissen som leder upp till det storslagna rummet. Därifrån går man ner längs möteslokaler hållna i samma råa stil som resten av rummet på ena sidan och med en fantastisk utsikt över det stora utställningsrummet som ligger på ett nedsänkt plan på den andra.

Ett stort kök är installerat längs den bortre väggen och här finns gott om sittplatser så att Martins dröm om en eventlokal kan gå i uppfyllelse.

Sista handen läggs just nu på det spännande och helt unika showroomet, som utgår ramen för Thuesens Jensens varumärken, bland andra Pillivuyt, Luigi Bomioli, Rösle, Peugeot, Bastian, Gense, Patisse, Magimix och senast också Jacob Jensen.

Så när man i slutet av  i september slår upp dörrarna för ett fantastiskt event för företagets alla kunder, och lite tidigare för alla leverantörer till Thuesen Jensen, lovar Martin att allt kommer att vara knivskarpt, och att mötet mellan det gamla och råa och det vackra får båda att leva upp.

Relaterat innehåll

19.11.2024Designbase.se

Carpets & Rugs växer

19.11.2024Designbase.se

Paula Gerbase utsedd till kreativ direktör hos Georg Jensen

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Creativeworld Trends 2025: Promenader fulla av inspiration

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, gemenskap och optimism

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Fokus på design! Nytt varumärkesområde på Ambiente 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Home of Consumer Goods erbjuder ett nytt varumärkesområde 2025

23.10.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Innovativ komfort och design för de minsta – MEMBANTU presenterar tre nyheter:

10.10.2024Designbase.se

imm cologne 2025 är inställd

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023