Klimatdebatten påverkar varannans konsumtion

Kvinnor och unga i stan påverkas mest

Den pågående klimatdebatten har stor inverkan på de svenska konsumtionsvanorna. Framförallt är det storstadsbor, unga och kvinnor som uppger att de påverkas. Bland de sistnämnda är siffran 66 procent jämfört med 46 procent av männen. Trots den ökande klimatmedvetenheten köper dock fortfarande sex av tio kvinnor saker som de inte har plats för. Det visar en undersökning genomförd av opinions- och marknadsundersökningsföretaget YouGov på uppdrag av Elfa och publicerad i Elfas Förvaringsrapport 20/21.
www.elfa.se

Relaterat innehåll

11.04.2025Designbase.se

Nya EU-regler kan öppna en digital motorväg för företag

11.04.2025Designbase.se

Geberit får EcoVadis guldmedalj

01.04.2025Önska

Sponsrad

Önskabutikerna inleder våren med inspirerande Önskaskola hos Skeppshults Gjuteri

18.03.2025Designbase.se

Låt tekniken fungera för dig

17.03.2025Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans

17.03.2025Designbase.se

Tre dagar av innovationer och framtida teknologier

04.03.2025Global Design Partner

Sponsrad

Din dröm, vår passion

26.02.2025Designbase.se

Försämrar AI medarbetarnas förmåga att tänka kritiskt?

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023