Den pågående klimatdebatten har stor inverkan på de svenska konsumtionsvanorna. Framförallt är det storstadsbor, unga och kvinnor som uppger att de påverkas. Bland de sistnämnda är siffran 66 procent jämfört med 46 procent av männen. Trots den ökande klimatmedvetenheten köper dock fortfarande sex av tio kvinnor saker som de inte har plats för. Det visar en undersökning genomförd av opinions- och marknadsundersökningsföretaget YouGov på uppdrag av Elfa och publicerad i Elfas Förvaringsrapport 20/21.
www.elfa.se
Relaterat innehåll
11.07.2025Designbase.se
JYSK får rekordmånga arbetsgivarutmärkelser
Den internationella heminredningskedjan JYSK sätter sitt eget rekord och får arbetsgivarutmärkelser och certifieringar i 21 länder. Erkännandet ligger i linje med JYSKs engagemang för att vara ett bra erbjudande för alla anställda och en attraktiv arbetsplats.
26.06.2025Fun Nordic ApS
Sponsrad
Hâws utökar sitt sortiment – nya kategorier och produkter.
Haws utökar sitt sortiment – nya kategorier och produkter. I en värld där valmöjligheterna kan verka oändliga är det viktigt för konsumenter att enkelt kunna navigera och hitta det de letar efter utan krångel.
Håll dig uppdaterad med designbase.se
Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.
Good business is always in season
Datum
26.07.2025
Plats
Hamborg
Join the most inspiring interior, lifestyle & design trade show in The Nordics
Datum
17.08.2025
Plats
Herning - Denmark
Formex – Nordens viktigaste mötesplats för design och inredning
Datum
26.08.2025
Tid
09:30
Plats
Mässvägen 1, 125 80 Stockholm
Welcome home!
Datum
04.09.2025
Plats
Paris
Designers' Saturday is the largest and most important meeting place for design and interior architecture in Norway.
Datum
12.09.2025
Plats
Oslo, Norway
Connecting the best i India's handicrafts
Datum
14.10.2025
Plats
New Delhi, India