Klinta lanserar digitalt mässkoncept

Personliga onlinemöten ersätter fysisk närvaro.

Lisa Stevens, ägare och VD på Klinta..

När många av säsongens mässor har ställts in på grund av coronaviruset och covid-19 tvingas företagen tänka om gällande försäljning och inköp. Det svenska grossistföretaget Klinta har därför lanserat ett alternativt upplägg för sin närvaro på de skandinaviska mässorna. Upplägget går ut på digitala möten med en eller flera samarbetspartners åt gången. Inför mötena har Klinta byggt upp en liknande monter som annars hade presenterats på mässan. Detta för att skapa samma känsla och tydlighet. Den tekniska biten sköts av ett externt företag som säkerställer hög kvalitet både på teknik och generell upplevelse. Klinta är baserade i Höör. Företaget tillverkar och säljer främst naturliga doftljus och rumsdoft.

-JBE

Relaterat innehåll

17.09.2025Global Design Partner

Sponsrad

Global Design Partner skapar framgång för starka varumärken

10.09.2025Designbase.se

Salling skriver historia och öppnar sina dörrar i Köpenhamn

02.09.2025Designbase.se

Bolig Mad Design-mässan expanderar

01.09.2025Designbase.se

Ny analys: Danmark har förlorat tusentals butiker

22.08.2025Designbase.se

Teamtronic stärker sin europeiska position

21.08.2025Formland

Sponsrad

Bolig Mad Design mässan utökar med ny upplaga på MCH Messecenter Herning

15.08.2025Designbase.se

Ohlsson & Lohaven förvärvar Hippie de Luxe

11.08.2025Designbase.se

Internationell design på jakt efter flexibilitet

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023