Messe Frankfurt lanserar digital handels- och informationsplattform

Blir tillgänglig för Europa under början av 2020.

Efter en tre månaders pilotfas lanserade Messe Frankfurt under hösten Nextrade, en digital plattform för inköp och information för design- och inredningsbranschen. Plattformen hade redan vid lanseringen för den tyska marknaden hela 60 leverantörer, som bland annat Blomus och Leonardo, samt ett sortiment på 120 000 produkter. Den kommer att bli tillgänglig för utvalda europeiska länder under början av 2020, med start vid Ambiente i februari. Förutom att lägga beställningar får kunder och inköpare även tillgång till stora mängder marknadsföringsmaterial. Leverantörerna har var och en sin egen onlinebutik, som alla ser likadana ut, men med möjlighet att skräddarsy dem gällande färg och logotyp. Från Messe Frankfurts sida meddelar man att responsen på Nextrade hittills har varit mycket positiv.

-JBE

Relaterat innehåll

10.09.2025Designbase.se

Salling skriver historia och öppnar sina dörrar i Köpenhamn

02.09.2025Designbase.se

Bolig Mad Design-mässan expanderar

01.09.2025Designbase.se

Ny analys: Danmark har förlorat tusentals butiker

22.08.2025Designbase.se

Teamtronic stärker sin europeiska position

21.08.2025Formland

Sponsrad

Bolig Mad Design mässan utökar med ny upplaga på MCH Messecenter Herning

15.08.2025Designbase.se

Ohlsson & Lohaven förvärvar Hippie de Luxe

11.08.2025Designbase.se

Internationell design på jakt efter flexibilitet

05.08.2025Designbase.se

Ny rapport om den amerikanska marknaden

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023