Messe Frankfurt lanserar digital handels- och informationsplattform

Blir tillgänglig för Europa under början av 2020.

Efter en tre månaders pilotfas lanserade Messe Frankfurt under hösten Nextrade, en digital plattform för inköp och information för design- och inredningsbranschen. Plattformen hade redan vid lanseringen för den tyska marknaden hela 60 leverantörer, som bland annat Blomus och Leonardo, samt ett sortiment på 120 000 produkter. Den kommer att bli tillgänglig för utvalda europeiska länder under början av 2020, med start vid Ambiente i februari. Förutom att lägga beställningar får kunder och inköpare även tillgång till stora mängder marknadsföringsmaterial. Leverantörerna har var och en sin egen onlinebutik, som alla ser likadana ut, men med möjlighet att skräddarsy dem gällande färg och logotyp. Från Messe Frankfurts sida meddelar man att responsen på Nextrade hittills har varit mycket positiv.

-JBE

Relaterat innehåll

21.10.2025Designbase.se

JYSK tredubblar bonusar för butiksanställda efter rekordår

07.10.2025Designbase.se

Hur AI kan skapa värde och stärka konkurrenskraften för små och medelstora företag

30.09.2025Witt Denmark A/S

Sponsrad

Witt Denmark A/S blir distributör av Roborocks kabelfria robotgräsklippare på den nordiska marknaden

23.09.2025Designbase.se

AI-användningen har nästan fyrdubblats

19.09.2025Fun Nordic ApS

Sponsrad

Årets leverantör 2025

17.09.2025Global Design Partner

Sponsrad

Global Design Partner skapar framgång för starka varumärken

10.09.2025Designbase.se

Salling skriver historia och öppnar sina dörrar i Köpenhamn

02.09.2025Designbase.se

Bolig Mad Design-mässan expanderar

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023