10.06.2022 | Business | Branschnytt
Sthål fyller 10
Premiärserien Arabesque lever vidare
2010 sa kreatörerna Susanna Theander och Helena Åkesson-Liedberg upp sig från sina respektive arbeten för att skapa någonting nytt. Två år senare lanserades premiärkollektionen från det nystartade företaget Sthål, keramikservisen Arabesque. I år firar den skånska designduon 10-årsjubileum för varumärket.
”Vi har alltid arbetat med färg och form. Vi skapade Sthål eftersom vi älskar keramik och den handgjorda känslan. Därför väljer vi ofta effektglasyrer som under bränningen kan reagera lite olika från gång till gång, vilket gör att vår keramik ibland varierar en aning i färg och utseende. För oss är det en del av magin med Sthål”, säger grundarna.
-AB
Trends

Framtidens återvunna, hållbara material
Vilka material ska vi använda i framtiden? Och kan vi kanske använda avfall för att tillverka nya produkter? Det var några av frågorna som ställdes vid den progressiva utställningen av framtidens hållbara material, Circular materials for future dining, på Ambiente i Frankfurt.
Tabletop

Den nordiska hedmarken
Ledning & drift

Spam är förbjudet, men vad innebär det egentligen?
Förbudet mot spam innebär att man inte får skicka elektronisk marknadsföring såvida inte mottagaren har samtyckt till det. Och om man saknar samtycke, finns det något man kan skicka ändå?
Branschnytt

Bolia öppnar sin första butik i Spanien
Ganska nyligen öppnade Bolia sin 80:e butik i hjärtat av Barcelona. Det var också designvarumärkets första butiksöppning i Spanien.