09.09.2020  |  Business  |  Branschnytt

Stockholms möbelmässa lanserar hållbart koncept

Februari 2021 blir The nude edition.

Många aktörer i möbelbranschen har drabbats hårt av coronapandemin och dess effekter på samhället. För att stötta dem lanserar Stockholm Furniture & Light Fair det nya konceptet The nude edition till nästa upplaga, 9–13 februari 2021. Det är ett avskalat mässkoncept med fokus på hållbarhet, säkerhet, solidaritet och inspiration framtaget i samarbete med branschen genom TMF, Trä- och Möbelföretagen.

”Vi vet inte hur länge detta kommer pågå, vilket gör att behovet av att mötas och göra affärer är större än någonsin. Inför kommande upplaga har vi tagit fram ett koncept som innebär att alla utställare tänker nerskalat vad gäller monterbyggnation. Vår ambition är att The nude edition ska vara första steget till en hållbar omställning i branschen, säger Sanna Gebeyehu, Product and concept owner, Stockholm Furniture & Light Fair.

-ANB

Mer från Designbase.se

Designbase.se

Designbase.se

Designbase är forum för design och indredningsbranchen och riktar sig till alla som arbetar professionellt inom inrednings- och designbranschen.Designbase är ett svensk fackmedia på print och nätgemenskap på adressen Designbase.se. Fackmediet distribueras till chefer och medarbetare i hårdvara, glas, porslin, gåvor, køkkentøjs- och hantverk affärer, stora möbelaffärer, blomsteraffärer och dessa fö…

Se företagsprofil  

  Designbase.se använder cookies som vi använder för att komma ihåg dina inställningar och statistik etc. Eftersom du fortsätter att använda webbplatsen accepteras vår nya cookie- och personuppgiftspolicy. Läs mer.