Stockholms möbelmässa lanserar hållbart koncept

Februari 2021 blir The nude edition.

Många aktörer i möbelbranschen har drabbats hårt av coronapandemin och dess effekter på samhället. För att stötta dem lanserar Stockholm Furniture & Light Fair det nya konceptet The nude edition till nästa upplaga, 9–13 februari 2021. Det är ett avskalat mässkoncept med fokus på hållbarhet, säkerhet, solidaritet och inspiration framtaget i samarbete med branschen genom TMF, Trä- och Möbelföretagen.

”Vi vet inte hur länge detta kommer pågå, vilket gör att behovet av att mötas och göra affärer är större än någonsin. Inför kommande upplaga har vi tagit fram ett koncept som innebär att alla utställare tänker nerskalat vad gäller monterbyggnation. Vår ambition är att The nude edition ska vara första steget till en hållbar omställning i branschen, säger Sanna Gebeyehu, Product and concept owner, Stockholm Furniture & Light Fair.

-ANB

Relaterat innehåll

21.10.2025Designbase.se

JYSK tredubblar bonusar för butiksanställda efter rekordår

07.10.2025Designbase.se

Hur AI kan skapa värde och stärka konkurrenskraften för små och medelstora företag

30.09.2025Witt Denmark A/S

Sponsrad

Witt Denmark A/S blir distributör av Roborocks kabelfria robotgräsklippare på den nordiska marknaden

23.09.2025Designbase.se

AI-användningen har nästan fyrdubblats

19.09.2025Fun Nordic ApS

Sponsrad

Årets leverantör 2025

17.09.2025Global Design Partner

Sponsrad

Global Design Partner skapar framgång för starka varumärken

10.09.2025Designbase.se

Salling skriver historia och öppnar sina dörrar i Köpenhamn

02.09.2025Designbase.se

Bolig Mad Design-mässan expanderar

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023