Black Week tar av julhandeln

Många köper klappar i november.

Julhandeln på nätet fortsätter växa. Försäljningen under de första veckorna i december ökade med 17 procent jämfört med fjolåret, visar färska försäljningssiffror från Klarna. Samtidigt väljer allt fler konsumenter att fokusera sina köp till Black Week. Shoppingveckan i slutet av november var 31 procent större än den traditionella julhandeln under de två efterföljande veckorna i december.

”Allt fler konsumenter förlägger sina julklappsinköp till Black Week när många handlare erbjuder kraftigt reducerade priser, innan den traditionella julhandeln i december drar igång”, säger Viveka Söderbäck, Klarnas expert på konsumentbeteende.

-ANB

Relaterat innehåll

18.03.2024Designbase.se

Vi kommer att samarbeta med experterna

18.03.2024Designbase.se

Royal Copenhagen utser Rasmus Holm till ny vice vd

08.03.2024Designbase.se

IKEA uniformer återanvänds i en ny textilkollektion

07.03.2024Designbase.se

Kenya eller Nederländerna? Var har rosor minst klimatavtryck?

06.03.2024Designbase.se

aida utsågs till Danmarks mest rekommenderade företag 2023

06.03.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt tar över distributionen av Lelit och Baratza

06.03.2024Designbase.se

Kreativ energi och gemenskap

04.03.2024Designbase.se

Direktörsbyte i Brdr. Kruger

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023