Black Week tar av julhandeln

Många köper klappar i november.

Julhandeln på nätet fortsätter växa. Försäljningen under de första veckorna i december ökade med 17 procent jämfört med fjolåret, visar färska försäljningssiffror från Klarna. Samtidigt väljer allt fler konsumenter att fokusera sina köp till Black Week. Shoppingveckan i slutet av november var 31 procent större än den traditionella julhandeln under de två efterföljande veckorna i december.

”Allt fler konsumenter förlägger sina julklappsinköp till Black Week när många handlare erbjuder kraftigt reducerade priser, innan den traditionella julhandeln i december drar igång”, säger Viveka Söderbäck, Klarnas expert på konsumentbeteende.

-ANB

Relaterat innehåll

19.11.2024Designbase.se

Carpets & Rugs växer

19.11.2024Designbase.se

Paula Gerbase utsedd till kreativ direktör hos Georg Jensen

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Creativeworld Trends 2025: Promenader fulla av inspiration

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, gemenskap och optimism

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Fokus på design! Nytt varumärkesområde på Ambiente 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Home of Consumer Goods erbjuder ett nytt varumärkesområde 2025

23.10.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Innovativ komfort och design för de minsta – MEMBANTU presenterar tre nyheter:

10.10.2024Designbase.se

imm cologne 2025 är inställd

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023