E-handelns tillväxt bromsade i juni

Allt fler äldre handlar på nätet.

Den starka tillväxten i e-handeln bromsade in något under juni, visar PostNords rapport E-barometern för juni månad. Enligt rapporten växte e-handeln med 23 procent under juni jämfört med samma period förra året, vilket är en betydligt lägre tillväxt än under både april och maj. Men fortfarande gör allt fler en större del av sina köp på nätet och många undviker fysiska butiker. De äldsta konsumenterna står för den största ökningen och den produktkategori som flest handlat är kläder och skor.

-ANB

Relaterat innehåll

12.07.2024Designbase.se

Ökning av konkurser i juni

09.07.2024Designbase.se

Möbelbranschens klimatutmaning: "Vill du behålla kunderna? Tänk cirkulärt!"

11.06.2024Designbase.se

Direkt till konsument är det nya "svarta"

07.06.2024Droppery

Sponsrad

New brands like Riviera Maison, Versmissen, and BePureHome are now active as brands within Droppery

31.05.2024Treyd AB

Sponsrad

6 sätt du kan dra nytta av att använda Treyd för att finansiera leverantörsfakturor

22.05.2024Designbase.se

Kunskapsdelning på Nordstil Forum

07.05.2024Treyd AB

Sponsrad

What's trending in fintech?

30.04.2024Designbase.se

Messe Frankfurt erbjuder gratis evenemang online för alla

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023