Formex lanserar nytt hallkoncept

Bottnar i förändrade köpmönster och feedback från utställarna.

Skiss över den nya hallindelningen..

Inför hösten 2019 tar Formex ett nytt grepp på sina hallar, som då kommer att presenteras med en helt ny uppdelning av utställarna efter produkttyp. Förändringen bottnar i de nya köpmönster som uppstår samt stöds både av feedback från utställarna och av branschorganisationen PUFF - Presentgrossisternas företagarförening. I och med det nya hallkonceptet kommer hallarna att vara indelade i avdelningarna Adding, Decorative Living, Dining, Giving, Lifestyle Living, Scandinavian Living, Upcoming samt Wellbeing.

”Det är viktigt att mässan, dess flöde och produktgrupper ses över och uppdateras med jämna mellanrum. När förnyelse sker ser vi sådant vi tidigare har missat. Förändring framåt är alltid positivt”, säger Helena Lindh, ordförande i PUFF.

-JBE

Relaterat innehåll

06.06.2025Designbase.se

Utvald med omsorg

03.06.2025Designbase.se

Anpassad glaskonst av Søren Le Schmidt

03.06.2025Designbase.se

Red Dot Design Award till Jacob Jensen

30.05.2025Designbase.se

World of Interiors

28.05.2025Designbase.se

Kvinnlig kreativitet i hjärtat av Manhattan

27.05.2025Designbase.se

Klassisk design omformad i nya material

27.05.2025Designbase.se

Note designstudio öppnar i Köpenhamn

23.05.2025Designbase.se

Zooma in på 3daysofdesigns designambassadörer

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023