Formex lanserar nytt hallkoncept

Bottnar i förändrade köpmönster och feedback från utställarna.

Skiss över den nya hallindelningen..

Inför hösten 2019 tar Formex ett nytt grepp på sina hallar, som då kommer att presenteras med en helt ny uppdelning av utställarna efter produkttyp. Förändringen bottnar i de nya köpmönster som uppstår samt stöds både av feedback från utställarna och av branschorganisationen PUFF - Presentgrossisternas företagarförening. I och med det nya hallkonceptet kommer hallarna att vara indelade i avdelningarna Adding, Decorative Living, Dining, Giving, Lifestyle Living, Scandinavian Living, Upcoming samt Wellbeing.

”Det är viktigt att mässan, dess flöde och produktgrupper ses över och uppdateras med jämna mellanrum. När förnyelse sker ser vi sådant vi tidigare har missat. Förändring framåt är alltid positivt”, säger Helena Lindh, ordförande i PUFF.

-JBE

Relaterat innehåll

30.07.2025Designbase.se

IHA etablerar tullbefrielseprogram

30.07.2025Nääsgränsgården

Sponsrad

Design som bär på en historia

28.07.2025Designbase.se

Society of Lifestyle lanserar webbutik i Sverige

25.07.2025Designbase.se

Interior Lifestyle China 2025 stärks

23.07.2025Designbase.se

Hållbara produkter som driver försäljning

22.07.2025Designbase.se

Ett förnyat designuniversum med fokus på unga talanger och framtida trender

16.07.2025Designbase.se

Oslo öppnar upp för kreativitet och design

15.07.2025Designbase.se

Insikter och synpunkter från Formlands Speak Up-scen

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023