Formex lanserar nytt hallkoncept

Bottnar i förändrade köpmönster och feedback från utställarna.

Skiss över den nya hallindelningen..

Inför hösten 2019 tar Formex ett nytt grepp på sina hallar, som då kommer att presenteras med en helt ny uppdelning av utställarna efter produkttyp. Förändringen bottnar i de nya köpmönster som uppstår samt stöds både av feedback från utställarna och av branschorganisationen PUFF - Presentgrossisternas företagarförening. I och med det nya hallkonceptet kommer hallarna att vara indelade i avdelningarna Adding, Decorative Living, Dining, Giving, Lifestyle Living, Scandinavian Living, Upcoming samt Wellbeing.

”Det är viktigt att mässan, dess flöde och produktgrupper ses över och uppdateras med jämna mellanrum. När förnyelse sker ser vi sådant vi tidigare har missat. Förändring framåt är alltid positivt”, säger Helena Lindh, ordförande i PUFF.

-JBE

Relaterat innehåll

02.07.2025Designbase.se

En kreativ scen i rörelse

01.07.2025Designbase.se

SaloneSatellite 2026: En inbjudan till nästa generations designers

01.07.2025Designbase.se

Hon är en popcornmaskin av idéer

25.06.2025Designbase.se

Börjar 3 daysofdesign bli för stort?

24.06.2025Designbase.se

idd köln i ny, uppdaterad utgåva

23.06.2025Designbase.se

Helsingfors designvecka firar 20-årsjubileum

17.06.2025Designbase.se

Tom Dixon pop-up

17.06.2025Designbase.se

3daysofdesign tar över Köpenhamn

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023