Home of Consumer Goods erbjuder ett nytt varumärkesområde 2025
Allt är centrerat kring nätverkande: trion Ambiente, Christmasworld och Creativeworld utökar återigen sin position som den globala kontaktpunkten för modern livsstil, säsongsbetonade dekorationer och kreativa produkter under paraplyet Hem och konsumentvaror från 7 till 10 februari 2025.
Ambiente: Utveckling av tillväxtområdena hotell- och kontraktsverksamhet
Ambiente betonar internationellt nätverkande inom tillväxtområdet gästfrihet. En tydlig höjdpunkt är den speciella presentationen av "The Lounge" som en länk mellan gästfrihet, kontraktsaffär och inredning. I det här gränssnittet presenterar Ambiente det nya varumärkesområdet "Interior Looks", som täcker premiummärken för möbler och inredningsdesign och allt från att sova, äta och bo till arbete.
Metaämnen som hållbarhet, design & livsstil, nytt arbete, digitalisering och framtidens detaljhandel definierar mässans specialprogram. De fem akademierna som är dedikerade till temana Hospitality, Future of Work, Remanexpo, Conzoom Solutions och Creative Academy på Creativeworld erbjuder en mängd expertkunskaper om dessa ämnen. Det blir temadagar med spännande tankar kring AI, hållbarhet och cirkulär ekonomi.
Christmasworld: Fokus på festlig belysning, storskalighet & festdekoration
Christmasworld är återigen den oöverträffade globala mässan för säsongsbetonade och festliga dekorationer - enligt principen "Säsongens dekorationer när de är som bäst" - med fokus på säsongsbetonad dekoration för hela året.
På mässfredagen kommer en guidad tur att markera en höjdpunkt med möjlighet för besökarna att uppleva de senaste trenderna inom festbelysning, storskalig och kontraktsutsmyckning och där du samtidigt kan utöka ditt nätverk. Målgrupperna här är kommersiella slutanvändare och därför institutioner och organisationer som köpcentrum, järnvägsstationer, dekorationsbyråer, flaggskeppsbutiker, flygplatser, nöjes- och nöjesparker, större hotell- och restaurangkedjor och outletcenter.
Höjdpunkter på Creativeworld
Creativeworld utökar ytterligare sin position som den internationella B2B-branschens mötesplats för hobby-, hantverks- och hantverksartiklar och intensifierar nätverksfaktorn och understryker därmed mässans obestridda position för gör-det-självare.