Home of Consumer Goods erbjuder ett nytt varumärkesområde 2025

Allt är centrerat kring nätverkande: trion Ambiente, Christmasworld och Creativeworld utökar återigen sin position som den globala kontaktpunkten för modern livsstil, säsongsbetonade dekorationer och kreativa produkter under paraplyet Hem och konsumentvaror från 7 till 10 februari 2025.

Tre-i-en mässa 2025. Ambiente, Christmasworld, Creativeworld. Foto: Messe Frankfurt

Ambiente: Utveckling av tillväxtområdena hotell- och kontraktsverksamhet

Ambiente betonar internationellt nätverkande inom tillväxtområdet gästfrihet. En tydlig höjdpunkt är den speciella presentationen av "The Lounge" som en länk mellan gästfrihet, kontraktsaffär och inredning. I det här gränssnittet presenterar Ambiente det nya varumärkesområdet "Interior Looks", som täcker premiummärken för möbler och inredningsdesign och allt från att sova, äta och bo till arbete.
Metaämnen som hållbarhet, design & livsstil, nytt arbete, digitalisering och framtidens detaljhandel definierar mässans specialprogram. De fem akademierna som är dedikerade till temana Hospitality, Future of Work, Remanexpo, Conzoom Solutions och Creative Academy på Creativeworld erbjuder en mängd expertkunskaper om dessa ämnen. Det blir temadagar med spännande tankar kring AI, hållbarhet och cirkulär ekonomi.

Christmasworld: Fokus på festlig belysning, storskalighet & festdekoration

Christmasworld är återigen den oöverträffade globala mässan för säsongsbetonade och festliga dekorationer - enligt principen "Säsongens dekorationer när de är som bäst" - med fokus på säsongsbetonad dekoration för hela året.
På mässfredagen kommer en guidad tur att markera en höjdpunkt med möjlighet för besökarna att uppleva de senaste trenderna inom festbelysning, storskalig och kontraktsutsmyckning och där du samtidigt kan utöka ditt nätverk. Målgrupperna här är kommersiella slutanvändare och därför institutioner och organisationer som köpcentrum, järnvägsstationer, dekorationsbyråer, flaggskeppsbutiker, flygplatser, nöjes- och nöjesparker, större hotell- och restaurangkedjor och outletcenter.

Höjdpunkter på Creativeworld

Creativeworld utökar ytterligare sin position som den internationella B2B-branschens mötesplats för hobby-, hantverks- och hantverksartiklar och intensifierar nätverksfaktorn och understryker därmed mässans obestridda position för gör-det-självare.

Läs mer här

Upplev tre mässor på en biljett. Foto: Messe Frankfurt

Upplev tre mässor på en biljett. Foto: Messe Frankfurt

Upplev tre mässor på en biljett. Foto: Messe Frankfurt

Upplev tre mässor på en biljett. Foto: Messe Frankfurt

Denna artikel är en del av ett tema:

Tema: Tre konsumentvarumässor på en gång

I februari träffas konsumentvarubranschen, designers och många andra i Frankfurt på Ambiente, Christmasworld och Creativeworld.

Nu med ett nytt varumärkesområde "Interior Looks", som täcker premiummärken för möbler och inredningsdesign och allt från att sova, äta och bo till arbete.

För tredje gången hålls de tre mässorna samtidigt och denna gång även med fokus på gästfrihet och entreprenadaffärer.

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Home of Consumer Goods erbjuder ett nytt varumärkesområde 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Fokus på design! Nytt varumärkesområde på Ambiente 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, gemenskap och optimism

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Creativeworld Trends 2025: Promenader fulla av inspiration

30.10.2023Dimex ApS

Sponsrad

Ambiente – det är aldrig sig likt

30.10.2023Dimex ApS

Sponsrad

Christmasworld 2024 – allt-i-ett-mässa

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023