Hos Christmasworld är grönt det nya rött, guld och glitter
Med kvalitet och en återgång till naturen som dominerar nuvarande konsumenttrender, lanserar det holländska designduon Christmasworld en presentation om hur säsongens festligheter kan smälta samman med naturliga dekorationer och gröna nyanser.
"Vi introducerar ett nyckeltema som för närvarande gör sitt sätt in i både interiördesign och julästetik; nämligen färgen grönt. Färgen är temat för årets Decoration Unlimited Show 2024," säger Rudi Tuinman och Pascal Koeleman, som tillsammans utgör 2dezign.
Detta är en presentation som de två designer kommer att introducera för nästa års Christmasworld. Med den speciella presentationen transformerar de den traditionella färgskalan med rött, guld och glitter till en grön, lyxig oas som utstrålar modernitet.
I över 20 år har det holländska designduon kombinerat botanik, produktdesign och modetrender för att skapa iögonfallande dekorationskoncept och extravaganta presentationer.
Inspirerad av växter, rötter, ädelstenar och trädgårdar kommer Christmasworld-showet att visa hela paletten av grönt - från ljus smaragdgrön till fräsch mint.
Enligt Rudi Tuinman är det dock enbart ett estetiskt val.
"För oss är grönt ett logiskt val för den kommande presentationen när vi tänker på de trender som råder i designvärlden just nu. Vi älskar alla att föra in naturen inomhus i form av växter och blommor. Grönt symboliserar harmoni, friskhet och fruktbarhet - och framför allt trygghet. Det är varken en politisk ställning eller en miljöreferens, bara en reflektion av vårt behov av att återvända till naturen," säger han.
www.christmasworld.messefrankfurt.com
-HCL