Indiska säljer via butikers Instagramkonton

Lokal försäljning knyter till sig stamkunder

Indiska har startat direktförsäljning genom sina fysiska butikers Instagramkonton som drivs lokalt av varje butik. Via meddelandefunktionen kontaktar kunden butiken och beställer sina varor direkt i chatten. Betalningen sker via Swish och butikspersonalen lägger en beställning hos PostNord där kunden får samma valmöjligheter till leverans som via den ordinarie e-handeln.
”I tider som dessa gäller det att vara kreativ och hitta lösningar för att fortsatt kunna bedriva handel. Många av våra fysiska butiker har en stark krets av stamkunder och med den här lösningen hoppas vi kunna knyta ännu närmre kontakt med dem, säger Karin Lindahl, vd Indiska.
www.indiska.com

Relaterat innehåll

19.11.2024Designbase.se

Carpets & Rugs växer

19.11.2024Designbase.se

Paula Gerbase utsedd till kreativ direktör hos Georg Jensen

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Creativeworld Trends 2025: Promenader fulla av inspiration

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, gemenskap och optimism

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Fokus på design! Nytt varumärkesområde på Ambiente 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Home of Consumer Goods erbjuder ett nytt varumärkesområde 2025

23.10.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Innovativ komfort och design för de minsta – MEMBANTU presenterar tre nyheter:

10.10.2024Designbase.se

imm cologne 2025 är inställd

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023