Indiska samarbetar med Bröstcancerförbundet

Andel av försäljningen går till information och forskning

Under oktober månad påbörjade Indiska ett nytt samarbete med Bröstcancerförbundet för att öka medvetenhet kring bröstcancer och bidra till bröstcancerforskning. Indiska kommer att sälja både Rosa bandet samt en rad egendesignade produkter till förmån för Bröstcancerförbundets insamling och stöd till drabbade. Indiskas egendesignade produkter kommer bidra med 10 procent av försäljningspriset som oavkortat går till bröstcancerforskning.

”Vi är oerhört glada och stolta över att ingå samarbete med Bröstcancerförbundet. Det känns väldigt viktigt att vara med och bidra till insamlingen som möjliggör att forskningen inom bröstcancer går framåt. Varje timme får en kvinna beskedet bröstcancer”, säger Emma Hellstadius, e-handel, marknad- och expansionschef på Indiska.

Relaterat innehåll

27.03.2024Designbase.se

Light + Building visade framtiden i Frankfurt

26.03.2024Designbase.se

Iittala avtäcker ny logotyp och typsnitt

25.03.2024Designbase.se

Se upp för den franska lagen mot avfall

22.03.2024Designbase.se

EuroCIS 2024 stängdes framgångsrikt

20.03.2024Designbase.se

Design House Stockholm får ny vd

19.03.2024Designbase.se

Nytt pris hyllar hållbart och vackert kollektivt byggande

15.03.2024Designbase.se

Creativeworld-utställare skänker konstmaterial till barn

13.03.2024Designbase.se

Håll dig borta från facebook

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023