Den sista helgen i maj lanserar konceptet Snack sitt andra månatliga tvådagarsevent med upplevelsedrivna butiker. Temat är denna gång Italien och den italienska sommaren, som de flesta svenskar kommer att tvingas avstå från i år, på grund av rådande omständigheter med coronaviruset. Eventet äger rum i en lokal vid Stureplan i centrala Stockholm. Hit kommer tio varumärken med somrig anknytning till Italien, för att presentera sina produkter, som till exempel gelato, kaffe, delikatesser, kläder och citronträd. Butiken kommer att följa Folkhälsomyndighetens direktiv och vid behov tillämpa ett kösystem. Snack är ett nytt koncept som syftar till att kombinera detaljhandel och kommunikation. Det har tagits fram av trendspanaren Stefan, Trendstefan, Nilsson och konceptutvecklaren Robert Nehmé. Information och program delas primärt via Instagram-kontot @selectedsnack, till sammans med inspiration, tips och kunskap kring det aktuella temat, som växlar från ett tillfälle till nästa.
-JBE