Italien kommer till Stureplan

Butikskonceptet Snack lanserar sitt andra event.

Foto: Trendstefan.

Den sista helgen i maj lanserar konceptet Snack sitt andra månatliga tvådagarsevent med upplevelsedrivna butiker. Temat är denna gång Italien och den italienska sommaren, som de flesta svenskar kommer att tvingas avstå från i år, på grund av rådande omständigheter med coronaviruset. Eventet äger rum i en lokal vid Stureplan i centrala Stockholm. Hit kommer tio varumärken med somrig anknytning till Italien, för att presentera sina produkter, som till exempel gelato, kaffe, delikatesser, kläder och citronträd. Butiken kommer att följa Folkhälsomyndighetens direktiv och vid behov tillämpa ett kösystem. Snack är ett nytt koncept som syftar till att kombinera detaljhandel och kommunikation. Det har tagits fram av trendspanaren Stefan, Trendstefan, Nilsson och konceptutvecklaren Robert Nehmé. Information och program delas primärt via Instagram-kontot @selectedsnack, till sammans med inspiration, tips och kunskap kring det aktuella temat, som växlar från ett tillfälle till nästa.

-JBE

Relaterat innehåll

04.03.2025Global Design Partner

Sponsrad

Din dröm, vår passion

26.02.2025Designbase.se

Försämrar AI medarbetarnas förmåga att tänka kritiskt?

24.02.2025Designbase.se

Droppery introducerar Droppery Markets

06.02.2025Designbase.se

Rekordhöga konkurssiffror i Sverige – men danskarna kan jubla

04.02.2025Designbase.se

Kom ihåg mänskligt omdöme

28.01.2025Designbase.se

Royal Copenhagen i kreativt samarbete med HM Drottning Margrethe

27.01.2025Önska

Sponsrad

Önskas jubileumsgala – en glittrande kväll att minnas

08.01.2025Önska

Sponsrad

Önskakedjan firar 20 år med jubileumsgala i glitter och glamour!

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023