Minskat intresse för julklappar från utlandet

E-handelns tillväxt bromsar i mätning.

Den svenska e-handeln växte med 11 procent under tredje kvartalet 2019. Det visar E-barometern som publiceras av PostNord, Svensk Digital Handel och HUI Research. Det är en lägre kvartalstillväxt än vad som uppmäts i undersökningen sedan kvartal tre år 2011. Skönhet och hälsa är den produktkategori som sticker ut med en tydlig positiv utveckling. Rapporten visar också att allt färre svenskar planerar att köpa sina julklappar från utländska e-handelssajter.

Kläder och skor är den kategori som flest svenskar e-handlar på regelbunden basis, men skönhet och hälsa knappade in i kvartal tre. Under kvartalet hade 34 procent köpt skönhet och hälsa, jämfört med 36 procent för kläder och skor.

-ANB

Relaterat innehåll

06.11.2025Antex Plast A/S

Sponsrad

Utökat samarbete med Montana Furniture

29.10.2025Witt Denmark A/S

Sponsrad

Witt Denmark A/S tar EasyMotionSkin till Norden – en ny era för EMS-träning

29.10.2025Designbase.se

Nordiska företag förvandlar data till affärer

28.10.2025Witt Denmark A/S

Sponsrad

Witt Denmark A/S och Haier Europe ingår strategiskt partnerskap för att påskynda tillväxt och innovation i Norden

21.10.2025Designbase.se

JYSK tredubblar bonusar för butiksanställda efter rekordår

07.10.2025Designbase.se

Hur AI kan skapa värde och stärka konkurrenskraften för små och medelstora företag

30.09.2025Witt Denmark A/S

Sponsrad

Witt Denmark A/S blir distributör av Roborocks kabelfria robotgräsklippare på den nordiska marknaden

23.09.2025Designbase.se

AI-användningen har nästan fyrdubblats

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023