Minskat intresse för julklappar från utlandet

E-handelns tillväxt bromsar i mätning.

Den svenska e-handeln växte med 11 procent under tredje kvartalet 2019. Det visar E-barometern som publiceras av PostNord, Svensk Digital Handel och HUI Research. Det är en lägre kvartalstillväxt än vad som uppmäts i undersökningen sedan kvartal tre år 2011. Skönhet och hälsa är den produktkategori som sticker ut med en tydlig positiv utveckling. Rapporten visar också att allt färre svenskar planerar att köpa sina julklappar från utländska e-handelssajter.

Kläder och skor är den kategori som flest svenskar e-handlar på regelbunden basis, men skönhet och hälsa knappade in i kvartal tre. Under kvartalet hade 34 procent köpt skönhet och hälsa, jämfört med 36 procent för kläder och skor.

-ANB

Relaterat innehåll

16.07.2024Designbase.se

Expert: Få kontroll över ditt IT-system innan semestern och undvik bedrägerier

12.07.2024Designbase.se

Ökning av konkurser i juni

17.06.2024Designbase.se

Temu är föremål för strängare regler

11.06.2024Designbase.se

Direkt till konsument är det nya "svarta"

07.06.2024Droppery

Sponsrad

New brands like Riviera Maison, Versmissen, and BePureHome are now active as brands within Droppery

31.05.2024Treyd AB

Sponsrad

6 sätt du kan dra nytta av att använda Treyd för att finansiera leverantörsfakturor

22.05.2024Designbase.se

Kunskapsdelning på Nordstil Forum

07.05.2024Treyd AB

Sponsrad

What's trending in fintech?

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023