Nytt japanskt designvarumärke lanseras

Jasper Morrison står bakom Koyori

Foto: Koyori.

Koyori är ett nytt japanskt designvarumärke som i samarbete med internationellt verksamma formgivare strävar efter att förmedla arvet från det japanska hantverkets skönhet, kreativitet och genuinitet till den internationella marknaden. Den officiella lanseringen sker den 8 februari under Stockholm Furniture & Light Fair. Varumärket etableras tillsammans med några av Japans ledande möbel- och inredningsproducenter och identiteten har utformats av den brittiska produkt- och möbelformgivaren Jasper Morrison.

Alla Koyoris produkter är tänkta att vårdas i generationer och skänka långvarig lycka till sina ägare. Varumärkets första kollektion har designats av Paris-baserade bröderna Ronan & Erwan Bouroullec och den dansk-italienska designstudion GamFratesi.

Relaterat innehåll

24.04.2024Designbase.se

Heimtextil samarbetar med Patricia Urquiola 2025

23.04.2024Designbase.se

Fyra makrotrender för de kommande åren

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

04.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

iRobot introducerar en ny prisvänlig 2-i-1-robot: Roomba Combo Essential

27.03.2024Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans!

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023