Nytt japanskt designvarumärke lanseras

Jasper Morrison står bakom Koyori

Foto: Koyori.

Koyori är ett nytt japanskt designvarumärke som i samarbete med internationellt verksamma formgivare strävar efter att förmedla arvet från det japanska hantverkets skönhet, kreativitet och genuinitet till den internationella marknaden. Den officiella lanseringen sker den 8 februari under Stockholm Furniture & Light Fair. Varumärket etableras tillsammans med några av Japans ledande möbel- och inredningsproducenter och identiteten har utformats av den brittiska produkt- och möbelformgivaren Jasper Morrison.

Alla Koyoris produkter är tänkta att vårdas i generationer och skänka långvarig lycka till sina ägare. Varumärkets första kollektion har designats av Paris-baserade bröderna Ronan & Erwan Bouroullec och den dansk-italienska designstudion GamFratesi.

Relaterat innehåll

16.07.2024Designbase.se

Expert: Få kontroll över ditt IT-system innan semestern och undvik bedrägerier

12.07.2024Designbase.se

Ökning av konkurser i juni

17.06.2024Designbase.se

Temu är föremål för strängare regler

11.06.2024Designbase.se

Direkt till konsument är det nya "svarta"

07.06.2024Droppery

Sponsrad

New brands like Riviera Maison, Versmissen, and BePureHome are now active as brands within Droppery

31.05.2024Treyd AB

Sponsrad

6 sätt du kan dra nytta av att använda Treyd för att finansiera leverantörsfakturor

22.05.2024Designbase.se

Kunskapsdelning på Nordstil Forum

07.05.2024Treyd AB

Sponsrad

What's trending in fintech?

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023