Nytt japanskt designvarumärke lanseras

Jasper Morrison står bakom Koyori

Foto: Koyori.

Koyori är ett nytt japanskt designvarumärke som i samarbete med internationellt verksamma formgivare strävar efter att förmedla arvet från det japanska hantverkets skönhet, kreativitet och genuinitet till den internationella marknaden. Den officiella lanseringen sker den 8 februari under Stockholm Furniture & Light Fair. Varumärket etableras tillsammans med några av Japans ledande möbel- och inredningsproducenter och identiteten har utformats av den brittiska produkt- och möbelformgivaren Jasper Morrison.

Alla Koyoris produkter är tänkta att vårdas i generationer och skänka långvarig lycka till sina ägare. Varumärkets första kollektion har designats av Paris-baserade bröderna Ronan & Erwan Bouroullec och den dansk-italienska designstudion GamFratesi.

Relaterat innehåll

11.04.2025Designbase.se

Nya EU-regler kan öppna en digital motorväg för företag

01.04.2025Önska

Sponsrad

Önskabutikerna inleder våren med inspirerande Önskaskola hos Skeppshults Gjuteri

18.03.2025Designbase.se

Låt tekniken fungera för dig

17.03.2025Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans

17.03.2025Designbase.se

Tre dagar av innovationer och framtida teknologier

04.03.2025Global Design Partner

Sponsrad

Din dröm, vår passion

26.02.2025Designbase.se

Försämrar AI medarbetarnas förmåga att tänka kritiskt?

24.02.2025Designbase.se

Droppery introducerar Droppery Markets

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023