Nytt japanskt designvarumärke lanseras

Jasper Morrison står bakom Koyori

Foto: Koyori.

Koyori är ett nytt japanskt designvarumärke som i samarbete med internationellt verksamma formgivare strävar efter att förmedla arvet från det japanska hantverkets skönhet, kreativitet och genuinitet till den internationella marknaden. Den officiella lanseringen sker den 8 februari under Stockholm Furniture & Light Fair. Varumärket etableras tillsammans med några av Japans ledande möbel- och inredningsproducenter och identiteten har utformats av den brittiska produkt- och möbelformgivaren Jasper Morrison.

Alla Koyoris produkter är tänkta att vårdas i generationer och skänka långvarig lycka till sina ägare. Varumärkets första kollektion har designats av Paris-baserade bröderna Ronan & Erwan Bouroullec och den dansk-italienska designstudion GamFratesi.

Relaterat innehåll

21.10.2025Designbase.se

JYSK tredubblar bonusar för butiksanställda efter rekordår

07.10.2025Designbase.se

Hur AI kan skapa värde och stärka konkurrenskraften för små och medelstora företag

30.09.2025Witt Denmark A/S

Sponsrad

Witt Denmark A/S blir distributör av Roborocks kabelfria robotgräsklippare på den nordiska marknaden

23.09.2025Designbase.se

AI-användningen har nästan fyrdubblats

19.09.2025Fun Nordic ApS

Sponsrad

Årets leverantör 2025

17.09.2025Global Design Partner

Sponsrad

Global Design Partner skapar framgång för starka varumärken

10.09.2025Designbase.se

Salling skriver historia och öppnar sina dörrar i Köpenhamn

02.09.2025Designbase.se

Bolig Mad Design-mässan expanderar

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023