När Sagaform startade på Sagagatan i Borås för över 27 år sedan stod varumärket för klassisk, svensk design med tydlig funktion och en lekfull twist. Den identiteten har företaget satsat för att hitta tillbaka till under det senaste året, bland annat med finjusteringar i design- och inköpsprocessen. Målet med nylanseringen är att det ska finnas minst en Sagaformprodukt i varje svenskt hem.
”Som många äldre företag och varumärken så behöver man ibland sätta sig ner och titta över vart man hamnat. Det man gjort bra och mindre bra under resans gång. Sagaform är ett anrikt varumärke med mycket känsla, historia och stark kännedom. Vi vill försöka hitta tillbaka till den identitet som Sagaform startade med, men med en modernare touch”, säger Christer Hallberg, vd på Sagaform.
www.sagaform.com
Relaterat innehåll
14.07.2025Designbase.se
Norsk designfestival
På utställningen Inside Norway i konsertsalen på årets Framing visade 11 norska varumärken sina senaste innovationer. Flera designdiscipliner var representerade – möbler, sängar, lampor, textilier, glas etc. Den gemensamma nämnaren var hållbarhet, kvalitet och hantverksskicklighet.
Håll dig uppdaterad med designbase.se
Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.
Good business is always in season
Datum
26.07.2025
Plats
Hamborg
Join the most inspiring interior, lifestyle & design trade show in The Nordics
Datum
17.08.2025
Plats
Herning - Denmark
Formex – Nordens viktigaste mötesplats för design och inredning
Datum
26.08.2025
Tid
09:30
Plats
Mässvägen 1, 125 80 Stockholm
Welcome home!
Datum
04.09.2025
Plats
Paris
Designers' Saturday is the largest and most important meeting place for design and interior architecture in Norway.
Datum
12.09.2025
Plats
Oslo, Norway
Connecting the best i India's handicrafts
Datum
14.10.2025
Plats
New Delhi, India