Sagaform nylanserar varumärket

Företaget finjusterar inköpsprocessen

När Sagaform startade på Sagagatan i Borås för över 27 år sedan stod varumärket för klassisk, svensk design med tydlig funktion och en lekfull twist. Den identiteten har företaget satsat för att hitta tillbaka till under det senaste året, bland annat med finjusteringar i design- och inköpsprocessen. Målet med nylanseringen är att det ska finnas minst en Sagaformprodukt i varje svenskt hem.
”Som många äldre företag och varumärken så behöver man ibland sätta sig ner och titta över vart man hamnat. Det man gjort bra och mindre bra under resans gång. Sagaform är ett anrikt varumärke med mycket känsla, historia och stark kännedom. Vi vill försöka hitta tillbaka till den identitet som Sagaform startade med, men med en modernare touch”, säger Christer Hallberg, vd på Sagaform.
www.sagaform.com

Relaterat innehåll

02.04.2025Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Mer lugn och ro – LeeLo02 hjälper bebisar att sova bättre

01.04.2025Designbase.se

I skärningspunkten mellan data och kreativitet

01.04.2025Designbase.se

I skärningspunkten mellan data och kreativitet

31.03.2025Designbase.se

2026 års färger säger "Välkommen hem"

31.03.2025Designbase.se

Gustavsberg firar 200 år – och presenterar badrumstrender för 2025!

28.03.2025Designbase.se

Creativeworld stödjer barns kreativitet i Frankfurt

25.03.2025Designbase.se

Samtal om framtidsperspektiv

18.03.2025Designbase.se

Monumental markering

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023