Sagaform nylanserar varumärket

Företaget finjusterar inköpsprocessen

När Sagaform startade på Sagagatan i Borås för över 27 år sedan stod varumärket för klassisk, svensk design med tydlig funktion och en lekfull twist. Den identiteten har företaget satsat för att hitta tillbaka till under det senaste året, bland annat med finjusteringar i design- och inköpsprocessen. Målet med nylanseringen är att det ska finnas minst en Sagaformprodukt i varje svenskt hem.
”Som många äldre företag och varumärken så behöver man ibland sätta sig ner och titta över vart man hamnat. Det man gjort bra och mindre bra under resans gång. Sagaform är ett anrikt varumärke med mycket känsla, historia och stark kännedom. Vi vill försöka hitta tillbaka till den identitet som Sagaform startade med, men med en modernare touch”, säger Christer Hallberg, vd på Sagaform.
www.sagaform.com

Relaterat innehåll

28.10.2025Designbase.se

AI, hantverk och nya marknadsstrukturer sätter riktningen för textilindustrin

22.10.2025Designbase.se

Salone del Mobile. Milano möter Riyadh – ett nytt kapitel för global design

20.10.2025Designbase.se

Basic & More får pris för bästa detaljhandelskoncept i Norden

15.10.2025Designbase.se

Fyra dagar med inspiration, idéutbyte och designkultur

14.10.2025Designbase.se

EuroShop 2026 firar 60 år som världens ledande detaljhandelsmässa

14.10.2025Designbase.se

Julstämningen är positiv

13.10.2025Designbase.se

Ett nytt löfte. En ny estetik. Och ett nytt sätt att vara ett designvarumärke.

10.10.2025Dimex ApS

Sponsrad

Christmasworld, Creativeworld och Ambiente

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023