Sagaform nylanserar varumärket

Företaget finjusterar inköpsprocessen

När Sagaform startade på Sagagatan i Borås för över 27 år sedan stod varumärket för klassisk, svensk design med tydlig funktion och en lekfull twist. Den identiteten har företaget satsat för att hitta tillbaka till under det senaste året, bland annat med finjusteringar i design- och inköpsprocessen. Målet med nylanseringen är att det ska finnas minst en Sagaformprodukt i varje svenskt hem.
”Som många äldre företag och varumärken så behöver man ibland sätta sig ner och titta över vart man hamnat. Det man gjort bra och mindre bra under resans gång. Sagaform är ett anrikt varumärke med mycket känsla, historia och stark kännedom. Vi vill försöka hitta tillbaka till den identitet som Sagaform startade med, men med en modernare touch”, säger Christer Hallberg, vd på Sagaform.
www.sagaform.com

Relaterat innehåll

16.09.2025Designbase.se

Julpyssel som varar länge

16.09.2025Designbase.se

Frankfurt för världen samman igen

10.09.2025Designbase.se

idd Köln förbereder sig för sin premiär

05.09.2025Designbase.se

Positivt sentiment på marknaden

05.09.2025Designbase.se

Julen är både känsla och affärer

04.09.2025Designbase.se

Love is in the air

03.09.2025Designbase.se

Vinnare av Formex Design Talents Best in Show

29.08.2025Designbase.se

Julstämning med mervärde

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023