Svart september för detaljhandeln

Förändrade konsumtionsmönster utmanar.

September blev en svår månad för detaljhandeln, visar UCs konkursstatistik. Under månaden ökade konkurserna inom segmentet med hela 44 procent jämfört med samma period förra året.

”Allt effektivare e-handelslösningar och dyra lokaler är några faktorer som ligger bakom. Våra konsumtionsmönster har förändrats snabbt. Enligt en ny rapport från Klarna är söndagskvällar den tid vi handlar mest och då har inga fysiska butiker öppet”, kommenterar Richard Damberg, ekonom på UC.

-ANB

Relaterat innehåll

26.09.2024Designbase.se

Förbered ditt företag för Googles uppdaterade sökmotor med AI

26.09.2024Designbase.se

Årets färg på Nordsjö förkunnar optimism

05.09.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Segway introducerar ZT3 Pro D All-Terrain KickScooter

02.09.2024Global Design Partner

Sponsrad

Vi arbetar med alla typer av projekt i glas...

27.08.2024Designbase.se

Naturfibrer vinner mark inom textilindustrin

19.08.2024Designbase.se

Rosendahl ersätter ledningen

15.08.2024Designbase.se

Christmasworld och Creativeworld välkomnar ny regissör

14.08.2024Droppery

Sponsrad

New Brands, New Opportunities at Droppery!

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023