Svart september för detaljhandeln

Förändrade konsumtionsmönster utmanar.

September blev en svår månad för detaljhandeln, visar UCs konkursstatistik. Under månaden ökade konkurserna inom segmentet med hela 44 procent jämfört med samma period förra året.

”Allt effektivare e-handelslösningar och dyra lokaler är några faktorer som ligger bakom. Våra konsumtionsmönster har förändrats snabbt. Enligt en ny rapport från Klarna är söndagskvällar den tid vi handlar mest och då har inga fysiska butiker öppet”, kommenterar Richard Damberg, ekonom på UC.

-ANB

Relaterat innehåll

25.11.2024Designbase.se

Optimism i sikte i en pressad designbransch

19.11.2024Designbase.se

Carpets & Rugs växer

31.10.2024Droppery

Sponsrad

Rivièra Maison samarbetar med Droppery för att erbjuda sömlös dropshipping

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Creativeworld Trends 2025: Promenader fulla av inspiration

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, gemenskap och optimism

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Fokus på design! Nytt varumärkesområde på Ambiente 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Home of Consumer Goods erbjuder ett nytt varumärkesområde 2025

23.10.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Innovativ komfort och design för de minsta – MEMBANTU presenterar tre nyheter:

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023