Svenskar köper mest inredning

Nästan var tredje handlar för över 10 000 per år

Under 2021 sköt svenskarnas intresse för heminredning i höjden i jämförelse med de tidigare tre åren. Det visar en undersökning från Samsung Nordic utförd av Bilendi på ett representativt urval respondenter i Sverige, Danmark, Norge och Finland. I jämförelse med våra nordiska grannar är svenskarna också de som lägger mest pengar på heminredning. Nästan var tredje svensk lägger mer än 10 000 kronor om året på inredning till hemmet. Störst är intresset bland unga vuxna i åldrarna 25 till 34 år.

www.samsung.com

Andel av befolkningen som lägger mer än 10 000 kronor om året på heminredning:

1. Sverige 27,4 procent

2. Norge 21,5 procent

3. Danmark 19,6 procent

4. Finland 16 procent

AB

Relaterat innehåll

15.04.2024Designbase.se

En ode till lekfull design

12.04.2024Designbase.se

Spoga+gafa 2024: Rekordmånga utställare på årets mässa

04.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

iRobot introducerar en ny prisvänlig 2-i-1-robot: Roomba Combo Essential

27.03.2024Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans!

26.03.2024Designbase.se

Iittala avtäcker ny logotyp och typsnitt

25.03.2024Designbase.se

Se upp för den franska lagen mot avfall

22.03.2024Designbase.se

EuroCIS 2024 stängdes framgångsrikt

20.03.2024Designbase.se

Design House Stockholm får ny vd

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023