Svenskar köper mest inredning

Nästan var tredje handlar för över 10 000 per år

Under 2021 sköt svenskarnas intresse för heminredning i höjden i jämförelse med de tidigare tre åren. Det visar en undersökning från Samsung Nordic utförd av Bilendi på ett representativt urval respondenter i Sverige, Danmark, Norge och Finland. I jämförelse med våra nordiska grannar är svenskarna också de som lägger mest pengar på heminredning. Nästan var tredje svensk lägger mer än 10 000 kronor om året på inredning till hemmet. Störst är intresset bland unga vuxna i åldrarna 25 till 34 år.

www.samsung.com

Andel av befolkningen som lägger mer än 10 000 kronor om året på heminredning:

1. Sverige 27,4 procent

2. Norge 21,5 procent

3. Danmark 19,6 procent

4. Finland 16 procent

AB

Relaterat innehåll

07.10.2025Designbase.se

Hur AI kan skapa värde och stärka konkurrenskraften för små och medelstora företag

30.09.2025Witt Denmark A/S

Sponsrad

Witt Denmark A/S blir distributör av Roborocks kabelfria robotgräsklippare på den nordiska marknaden

23.09.2025Designbase.se

AI-användningen har nästan fyrdubblats

19.09.2025Fun Nordic ApS

Sponsrad

Årets leverantör 2025

17.09.2025Global Design Partner

Sponsrad

Global Design Partner skapar framgång för starka varumärken

10.09.2025Designbase.se

Salling skriver historia och öppnar sina dörrar i Köpenhamn

02.09.2025Designbase.se

Bolig Mad Design-mässan expanderar

01.09.2025Designbase.se

Ny analys: Danmark har förlorat tusentals butiker

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023