Åhléns julskyltning lever vidare

Skänks till utvald barnverksamhet för att sprida glädje.

För tredje året i rad skänker Åhléns figurerna från sin årliga julkampanj på Åhléns City i Stockholm vidare till en utvald barnverksamhet. Denna gång till Ersta Diakoni, som utsågs genom en tävling på Åhléns Instagram-konto. 2019 års julkampanj heter Till alla julmänniskor och alla andra. Den togs fram tillsammans med den kreativa agenturen Forsman & Bodenfors, som en fantasifull sagovärld med fabler, flora och fauna. Figurerna är handgjorda i trä och byggda av företaget Independent Studios. Hösten 2019 vann Åhléns guld i Svenska Designpriset för förra årets julskyltning All möjlig jul.

-JBE

Relaterat innehåll

27.03.2024Designbase.se

Light + Building visade framtiden i Frankfurt

26.03.2024Designbase.se

Iittala avtäcker ny logotyp och typsnitt

25.03.2024Designbase.se

Se upp för den franska lagen mot avfall

22.03.2024Designbase.se

EuroCIS 2024 stängdes framgångsrikt

20.03.2024Designbase.se

Design House Stockholm får ny vd

19.03.2024Designbase.se

Nytt pris hyllar hållbart och vackert kollektivt byggande

15.03.2024Designbase.se

Creativeworld-utställare skänker konstmaterial till barn

13.03.2024Designbase.se

Håll dig borta från facebook

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023