Butiksupplevelsen allt viktigare

Konsumtion av upplevelser skapar nya möjligheter.

Trots handelns digitalisering är fysisk närvaro fortsatt viktigt för många företag. Allt fler e-handlare väljer att öppna permanenta eller tillfälliga butiker för att exponera sina produkter.

Att konsumera upplevelser är idag en självklarhet för de flesta svenskar, visar rapporten Från butiksdöd till Upplevelseköp från Telia. För sju av tio  konsumenter är upplevelser viktigt. Det handlar om allt från kultur, nöje och mat till resor och hälsa. Upplevelser i samband med butiksbesök kan bidra till att man besöker en viss butik oftare, väljer just den butiken framför en annan eller väljer att spendera mer tid i butiken. Fyra av tio konsumenter uppger också att de skulle besöka en butik oftare om den erbjöd en upplevelse i form av en restaurang, barnpassning eller olika typer av event, oavsett butikskategori.

-ANB

Relaterat innehåll

24.04.2024Designbase.se

Heimtextil samarbetar med Patricia Urquiola 2025

23.04.2024Designbase.se

Fyra makrotrender för de kommande åren

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

04.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

iRobot introducerar en ny prisvänlig 2-i-1-robot: Roomba Combo Essential

27.03.2024Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans!

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023