Butiksupplevelsen allt viktigare

Konsumtion av upplevelser skapar nya möjligheter.

Trots handelns digitalisering är fysisk närvaro fortsatt viktigt för många företag. Allt fler e-handlare väljer att öppna permanenta eller tillfälliga butiker för att exponera sina produkter.

Att konsumera upplevelser är idag en självklarhet för de flesta svenskar, visar rapporten Från butiksdöd till Upplevelseköp från Telia. För sju av tio  konsumenter är upplevelser viktigt. Det handlar om allt från kultur, nöje och mat till resor och hälsa. Upplevelser i samband med butiksbesök kan bidra till att man besöker en viss butik oftare, väljer just den butiken framför en annan eller väljer att spendera mer tid i butiken. Fyra av tio konsumenter uppger också att de skulle besöka en butik oftare om den erbjöd en upplevelse i form av en restaurang, barnpassning eller olika typer av event, oavsett butikskategori.

-ANB

Relaterat innehåll

26.09.2024Designbase.se

Förbered ditt företag för Googles uppdaterade sökmotor med AI

26.09.2024Designbase.se

Årets färg på Nordsjö förkunnar optimism

05.09.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Segway introducerar ZT3 Pro D All-Terrain KickScooter

02.09.2024Global Design Partner

Sponsrad

Vi arbetar med alla typer av projekt i glas...

27.08.2024Designbase.se

Naturfibrer vinner mark inom textilindustrin

19.08.2024Designbase.se

Rosendahl ersätter ledningen

15.08.2024Designbase.se

Christmasworld och Creativeworld välkomnar ny regissör

14.08.2024Droppery

Sponsrad

New Brands, New Opportunities at Droppery!

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023