En dukning utöver det vanliga

Utöver förberedelsen av maten spelar dukningen en viktig roll för många, eftersom det är med den man kan visa sina gäster att de är välkomna. Det är just den känslan som LIND DNA försöker förmedla i sin kampanjvideo, som markerar lanseringen av en helt ny serie bordstabletter och coasters i återvunnet läder.

Återvunnet läder har varit företagets signaturmaterial sedan starten. Återvunnet läder är ett råmaterial skapat av 80 procent granulerat rest-kärnläder från mode- och möbelindustrin, som blandas med 20 procent naturgummi från gummiträd. Normalt tillförs materialet till sist vattenbaserad färg och ytstruktur, men LIND DNAs nya serie CORE får det lov att se helt rått och naturlig ut. På det sättet får de inneboende egenskaperna hos det återvunna kärnlädret lysa igenom på allvar.

Relaterat innehåll

20.01.2025F&H Group A/S

Sponsrad

Smak av sommar – ett glas i taget

17.12.2024aida a/s

Sponsrad

LIFE IN COLOUR Confetti utökar serien

17.12.2024aida a/s

Sponsrad

En krämig och vacker nyhet i LIFE IN COLOUR

11.12.2024Designbase.se

Carlsberg går in i dukningen

22.11.2024aida a/s

Sponsrad

Så gör du en servett till rosett

21.11.2024F&H Group A/S

Sponsrad

Gense ger klassisk design nytt liv för moderna behov

19.11.2024aida a/s

Sponsrad

Confetti-partner inspirerar hela vägen till Sydkorea

14.11.2024Designbase.se

Mumin fyller 80!

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023