Etisk inköp, rättvisa leveranskedjor och hållbar marknadsföring
Frankfurts Konsumentvarumässor kommer att hålla Digital Academy den 6 november
Världsomspännande unika, handgjorda produkter skapas av MADE51-initiativet från UNHCR:s FN:s högkommissarie för flyktingar i samarbete med partnerföretag och flyktinghantverkare runt om i världen. Den 6 november från kl Från 10:00 till 11:00 CET presenterar Digital Academy från Frankfurts Consumer Goods Fair hjärnorna bakom MADE51. Evenemanget ger en fördjupad inblick i etisk sourcing, rättvisa leveranskedjor och hållbar marknadsföring.
Made51-teamet presenterar initiativets affärsmodell och förklarar hur hantverkare kombinerar traditionella färdigheter med moderna designelement för att skapa samlingar av högkvalitativa hem- och modeaccessoarer. Dessutom kommer deltagarna att få praktisk insikt i implementeringen av MADE51:s inköp och tillverkning i enlighet med Fairtrade och UNHCR:s skyddsprinciper. Evenemanget kommer att visa hur återförsäljare kan dra nytta av att integrera dessa produkter i sitt sortiment.
Med Digital Academy erbjuder Messe Frankfurts konsumentvarumässor regelbundet onlineevenemang på en gemensam plattform om ämnen som för närvarande rör på sig och förändrar branschen. Onlineevenemangen kan följas på tyska och engelska och ger djupgående branschkunskaper, tankeställare och praktiska råd från experter. Registrering är gratis på https://consumergoods.digital.messefrankfurt.com/.
Nästa mässdatum:
Nordstil Winter äger rum i Hamburg 11-13 januari 2025. Nordstil Summer äger rum i Hamburg 26-28 juli 2025.
Ambiente, Christmasworld och Creativeworld kommer att fortsätta att äga rum samtidigt i Frankfurts mässcenter.
Ambiente/Christmasworld från 7.-11. februari 2025
Creativeworld från 7-10 februari 2025