När Formex slår upp sina portar i augusti har det gjorts flera spännande uppdateringar kring mässans format. Förutom en helt ny layout för hallar och produktområden introduceras även temadagar inom ramen för det fackliga programmet. Under temadagarna kommer relevanta branschrelaterade ämnen att diskuteras i samarbete med inflytelserika experter och profiler. Detta kommer att ske på den nya inspirations- och kunskapsscenen i B-hallen. De aktuella ämnena för höstens mässa är: Detaljhandeln, Hållbarhet, Färger & Trender samt Varumärke.
Som övergripande tema under Formex Autumn 2019 har man satt It Matters, vilket handlar om hållbarhet, hur man interagerar med världen omkring sig samt värderar produkter och objekt på nya innovativa sätt för framtida överlevnad.
”Vi tar ett nytt, tightare grepp på Formex för att anpassa oss till en bransch i snabb förändring. Detta kommer även att ge upphov till nya möjligheter”, säger Lotta Ahlvar, projektledare på Formex.
-JBE