Höstmässa: Ny affärspaviljong för nästa generation

När Höstmässan i Birmingham slår upp portarna 1.–4. September blir det med en ny affärspaviljong för Hem, Present och Mode.

Flourish Home Interiors. Foto: Autumn Fair

New Business Pavilion på Autumn Fair, Storbritanniens största skyltfönster för hem, gåvor och mode, kommer att vara packad med nästa generations tillverkare och designers som ser möjligheten att bli detaljhandelns nästa storsäljare.

Paviljongen syftar till att skapa ett levande nytt näringsliv utformat för att stödja tillväxten av nystartade företag som står inför utmaningarna att vara små eller enmansföretag med begränsade resurser. Nybörjarpaket kommer att göra det möjligt för företag att ställa ut på både Autumn Fair 24 och Spring Fair 25, sätta produkter på detaljhandelskartan och nå köpare från Storbritannien och runt om i världen.

Enligt Retail Insight Network visar forskning från Geek Retreat att även om massmarknadsaktörer fortsätter att dominera den brittiska detaljhandeln har 15 % av britterna startat sin egen verksamhet under de senaste tio åren, och av dessa har 44 % gjort det sedan 2020. Detaljhandeln var den populäraste sektorn för nystartade företag, med 19 % av de 1 060 tillfrågade brittiska konsumenterna som ägde ett oberoende företag.

Soraya Gadelrab, Event Director, Spring & Autumn Fair säger: "Trots utmaningar fortsätter detaljhandeln, inklusive present-, hem- och modesegmenten, att se nya företag dyka upp och

responsen på lanseringen av New Business Pavilion har varit inspirerande. Vi är glada över att kunna visa upp så många briljanta småföretag och hjälpa dem att sätta sina produkter framför viktiga, köpfärdiga shoppare från ledande butiker som Marks & Spencer, John Lewis, Tesco, Dunelm samt tusentals oberoende återförsäljare och vi har fortfarande några lediga platser kvar i paviljongen".

Besökare på New Business Pavilion på höstmässan, som äger rum 1 - 4 september på NEC Birmingham, kommer att kunna upptäcka allt från handgjorda kuddar och ljus till lampskärmar och bärbar konst.

Flourish Home Interiors, skapat av Jemma Jones och Joanna Rayner, är ett pulserande nytt heminredningsföretag redo att delta i höstmässan, som visar upp sina handgjorda sammetskonstlampskärmar, sammetskonstkuddar, konsttryck på canvastavlor och konsthanddukar för att lägga till pops. av färg till neutrala utrymmen.

De unika handgjorda designdesignerna tillverkas på beställning i Storbritannien, vilket återspeglar ett åtagande att stödja lokalt hantverk och hållbara metoder.

För utsökt naturlig godhet för din hud med nybakad hudvård och doftgodis för hemmet i hållbara 100 % återvinningsbara förpackningar, kolla in Skyn ​​​​Bakery. Ingredienser är 100% växtbaserade och använder endast grymhetsfria, veganska och naturliga ingredienser för alla produkter.

Skyn Bakery. Foto: Autumn Fair

Skyn Bakery är ett litet familjeföretag som ligger i Ormskirk, en liten stad i nordvästra England, skapat av Clare Blasbery. Alla naturliga handgjorda hudvårds- och hemdoftprodukter tillverkas för hand i deras lilla studio.

Cave Scents är redo med en samling ljus, vaxsmältare, diffusorer och toalettartiklar. Ljusen är gjorda av ännu högre kvalitetsvax än sojavax för att säkerställa att deras fotavtryck är så litet som möjligt.

Jen Winnet Art ansluter sig till paviljongen med sin samling av konst, presenter och pappersvaror med hennes illustrationer av djur och natur. Jen är en självlärd ekokonstnär i akvarell baserad i hjärtat av den vackra landsbygden i Cotswold och hämtar inspiration från omvärlden för att skapa färgglada, förtjusande illustrationer av djur och natur. Alla produkter är producerade på ett miljövänligt sätt.

För hållbara och kreativa bärbara datorer behöver du inte leta längre än Meraki Notebooks. Deras anpassade träöverdrag ser bra ut och är återanvändbara. Detta minskar avfallet. Anteckningsböckerna har platt papper, och när det är tryckt kan blocket bytas ut mot ett nytt.

Autumn Fair erbjuder utställningspaket inom alla sektorer, inklusive The Summerhouse, ett kurerat område för de vackraste, snyggaste och trendigaste inredningstillbehören och presenterna; samt Home Living & Decor; Gåva; Skönhet & Wellness; pappersvaror och förpackningar; Barn, leksaker och spel; Vardagsliv; och inom Moda, kläder och skor; modeaccessoarer; och smycken & klockor.

Om du vill veta mer och ansöka om New Business Pavilion besöker du www.autumnfair.com/new-business-pavilion.

Meraki Notebooks. Foto: Autumn Fair

Men Cave Scents. Foto: Autumn Fair

Relaterat innehåll

19.11.2024Designbase.se

Carpets & Rugs växer

19.11.2024Designbase.se

Paula Gerbase utsedd till kreativ direktör hos Georg Jensen

18.11.2024Designbase.se

Jag vill skapa hållbara väskor som håller för vardagen

18.11.2024Designbase.se

Oslo Design Fair blir mer säljfokuserad

15.11.2024Designbase.se

Funktionella kontrakttextilier på Heimtextil

13.11.2024Designbase.se

Årets färg signalerar optimism

13.11.2024Designbase.se

Carina Seth Andersson tilldelas Prins Eugen-medaljen 2024

11.11.2024Designbase.se

Sydkoreas nya generation av Rising Talents

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023