Ikea upplevs som mest hållbart

Fokus på cirkularitet har gjort avtryck.

För andra året i rad är Ikea det företag som svenska konsumenter upplever vara bäst på hållbarhet. Det är möbeljättens fokus på klimat, cirkulär ekonomi och samhällsansvar som gjort avtryck, visar resultatet från Sustainable Brand Index som presenteras för tionde året i rad.

”Det kan vara förvånande för vissa att Ikea förknippas med saker som hög kvalitet givet företagets historia. Vi ser dock att det är en tydlig effekt av företagets successiva förflyttning från slit-och-släng till cirkularitet. De har lyckats förmedla att de tar världens utmaningar på allvar och vill vara en del av lösningen”, säger Erik Elvingsson Hedén, grundare av Sustainable Brand Index.

-ANB

Relaterat innehåll

11.04.2025Designbase.se

Nya EU-regler kan öppna en digital motorväg för företag

11.04.2025Designbase.se

Geberit får EcoVadis guldmedalj

01.04.2025Önska

Sponsrad

Önskabutikerna inleder våren med inspirerande Önskaskola hos Skeppshults Gjuteri

18.03.2025Designbase.se

Låt tekniken fungera för dig

17.03.2025Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans

17.03.2025Designbase.se

Tre dagar av innovationer och framtida teknologier

04.03.2025Global Design Partner

Sponsrad

Din dröm, vår passion

26.02.2025Designbase.se

Försämrar AI medarbetarnas förmåga att tänka kritiskt?

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023