Ikea upplevs som mest hållbart

Fokus på cirkularitet har gjort avtryck.

För andra året i rad är Ikea det företag som svenska konsumenter upplever vara bäst på hållbarhet. Det är möbeljättens fokus på klimat, cirkulär ekonomi och samhällsansvar som gjort avtryck, visar resultatet från Sustainable Brand Index som presenteras för tionde året i rad.

”Det kan vara förvånande för vissa att Ikea förknippas med saker som hög kvalitet givet företagets historia. Vi ser dock att det är en tydlig effekt av företagets successiva förflyttning från slit-och-släng till cirkularitet. De har lyckats förmedla att de tar världens utmaningar på allvar och vill vara en del av lösningen”, säger Erik Elvingsson Hedén, grundare av Sustainable Brand Index.

-ANB

Relaterat innehåll

21.10.2025Designbase.se

JYSK tredubblar bonusar för butiksanställda efter rekordår

07.10.2025Designbase.se

Hur AI kan skapa värde och stärka konkurrenskraften för små och medelstora företag

30.09.2025Witt Denmark A/S

Sponsrad

Witt Denmark A/S blir distributör av Roborocks kabelfria robotgräsklippare på den nordiska marknaden

23.09.2025Designbase.se

AI-användningen har nästan fyrdubblats

19.09.2025Fun Nordic ApS

Sponsrad

Årets leverantör 2025

17.09.2025Global Design Partner

Sponsrad

Global Design Partner skapar framgång för starka varumärken

10.09.2025Designbase.se

Salling skriver historia och öppnar sina dörrar i Köpenhamn

02.09.2025Designbase.se

Bolig Mad Design-mässan expanderar

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023