Ikea upplevs som mest hållbart

Fokus på cirkularitet har gjort avtryck.

För andra året i rad är Ikea det företag som svenska konsumenter upplever vara bäst på hållbarhet. Det är möbeljättens fokus på klimat, cirkulär ekonomi och samhällsansvar som gjort avtryck, visar resultatet från Sustainable Brand Index som presenteras för tionde året i rad.

”Det kan vara förvånande för vissa att Ikea förknippas med saker som hög kvalitet givet företagets historia. Vi ser dock att det är en tydlig effekt av företagets successiva förflyttning från slit-och-släng till cirkularitet. De har lyckats förmedla att de tar världens utmaningar på allvar och vill vara en del av lösningen”, säger Erik Elvingsson Hedén, grundare av Sustainable Brand Index.

-ANB

Relaterat innehåll

24.04.2024Designbase.se

Heimtextil samarbetar med Patricia Urquiola 2025

23.04.2024Designbase.se

Fyra makrotrender för de kommande åren

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

04.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

iRobot introducerar en ny prisvänlig 2-i-1-robot: Roomba Combo Essential

27.03.2024Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans!

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023