ILVA: Från "top-of-mind" till "friend-of-mine"
Ny digital profil för att flytta ILVA
Foto: ILVA
Med Kasper Granat som ny Chief Digital & Marketing Officer fortsätter ILVA sin strategiska resa mot att bli den mest inspirerande och tillgängliga hemvän för danska och svenska kunder.
Kasper Granat kommer bl.a. bidra till att förankra den starka positionen och göra det ännu enklare för kunderna att hitta lösningar som passar deras livsstil och behov – både online och i de 45 ILVA bostadshusen.
"ILVA står inför en spännande framtid där vi måste stärka vår grund och se till att vi anpassar oss till förändrade kundbehov och marknadsvillkor.
Vårt fokus är att förena det bästa av digitala och fysiska så att vi kan skapa en sammanhållen och inspirerande upplevelse för våra kunder. "Därför är jag stolt över att Kasper Granat kommer att vara en del av denna resa och med sina insatser kommer att bidra till att säkerställa framsteg", säger Kim Møller Mønster, VD för ILVA.
Kasper Granat ser fram emot att bygga vidare på den starka grunden och fokusera på att skapa värde för kunderna.
”Med en medvetenhet på 86 % i Danmark är ILVA redan top-of-mind när det kommer till möbler. Men vi vill ha mer än så - vi vill vara "min vän" genom att skapa starkare relationer och leverera heminredning som verkligen gör skillnad"
”Det handlar inte bara om att välja en ny soffa, en ny säng eller andra möbler till ditt hem – det handlar om att ge våra kunder en bättre sömn och en bättre vardag”, säger Kasper Granat och fortsätter:
"Vi vill vara en 'vän till mig' genom att skapa förtroende hos våra kunder. Det är inte ofta du byter matsal, din säng eller din soffa, så kunderna behöver naturligtvis vägledning. Vem går du till om du är osäker på en lösning, tvivlar på kvalitet eller design eller vill bli utmanad på trender eller material? Du går till ILVA - precis som du behöver för att skapa ditt förtroende med andra val, vi skapar valet", sper Granat.
AI skapar personliga kundupplevelser i alla kanaler
Med en gedigen bakgrund inom digitala strategier och avancerad AI ser Kasper Granat en enorm potential i att göra kundupplevelserna ännu mer målinriktade och personliga.
AI har länge varit en central del av digital marknadsföring, där den används för att rikta budskap och optimera försäljningen genom algoritmer på plattformar som... Facebook, Instagram och Google. AI används nu mer internt på ILVA för att effektivisera arbetsflöden inom marknadsföring och i allt högre grad även för kreativa uppgifter.
"Vi måste kunna erbjuda kunderna en lika bra upplevelse online som vi erbjuder i våra bostadshus. AI kan hjälpa oss att målinrikta kundresan mer effektivt och ge oss möjligheten att förutse kundernas behov på ett sätt som aldrig tidigare varit möjligt."
"Detta gör att vi kan erbjuda rätt lösningar vid rätt tidpunkt - och skapa en upplevelse som både överraskar och inspirerar", förklarar Kasper Granat.
Med 45 ILVA bostadshus i Danmark och Sverige och en växande nätaffär med en tresiffrig miljonomsättning ser Kasper Granat stora möjligheter i att integrera fysiska och digitala upplevelser.
ILVA skapar utrymmen som får kunderna att komma tillbaka
"Vi måste överträffa förväntningarna och ge kunderna en upplevelse som är så komplett att de återvänder - och rekommenderar oss till sina vänner. Det är detta som skapar tillväxt och gör ILVA till mer än bara en möbelhandlare. Vi säljer inte bara möbler och hemaccessoarer, vi skapar utrymmen där människor bor, slappnar av och trivs", säger Kasper Granat.
ILVAs framgång bygger på en stark kombination av design, valmöjligheter och djup förståelse för kundernas vardag. Med fokus på att föra produkter och kommunikation närmare kundernas verklighet kommer Kasper Granat och hans team att skapa en sammanhängande upplevelse som överraskar och glädjer.
"Vi är mycket mer än möbler. Vi hjälper till att forma kundernas liv och skapa utrymmen som betyder något. Det är en fantastisk grund att bygga på och jag ser fram emot att fortsätta denna resa mot att bli den bästa hemvän för kunder i både Danmark och Sverige", avslutar Kasper Granat.
Om Kasper Granat
46 år, bosatt i Aalborg, gift och tvåbarnspappa.
Kasper har gedigen erfarenhet av strategisk marknadsföring och digital affärsutveckling. Med fyra CMO-titlar bakom sig har han arbetat både i komplexa branscher som Vestas och med livsstilsprodukter hos starka varumärken som Louis Nielsen, Nordlux och Kvik kök. Här har han även fått flera utmärkelser för sina insatser inom digitalisering och marknadsföringsstrategi.
På ILVA ansvarar Kasper för fyra lag respektive. Marknadsföring, E-handel, Försäljning och Varumärke & Kommunikation.