Indiska engagerar butikspersonalen

Icke-modeller ska förmedla att alla är välkomna.

Indiskas kampanj för kollektionen Essentials i september gjordes med den egna butikspersonalen som modeller. Responsen blev så bra att Indiska beslutat satsa mer på att låta personalen stå framför kameran.

”Vi har runt 500 härliga medarbetare i Skandinavien och Indien, i olika åldrar, med olika bakgrund och olika kroppstyper. Tillsammans representerar de vår vanligaste kund”, säger Karin Lindahl, vd.

Även kunderna får en chans att bli en del av varumärket. Just nu söker Indiska street style-modeller.

”Vi vill visa på att vi som företag är inkluderande – hos oss är alla välkomna. En bild med modeller stöpta i samma form förmedlar inte det”, säger Karin Lindahl.

-ANB

Relaterat innehåll

19.11.2024Designbase.se

Carpets & Rugs växer

19.11.2024Designbase.se

Paula Gerbase utsedd till kreativ direktör hos Georg Jensen

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Creativeworld Trends 2025: Promenader fulla av inspiration

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, gemenskap och optimism

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Fokus på design! Nytt varumärkesområde på Ambiente 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Home of Consumer Goods erbjuder ett nytt varumärkesområde 2025

23.10.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Innovativ komfort och design för de minsta – MEMBANTU presenterar tre nyheter:

10.10.2024Designbase.se

imm cologne 2025 är inställd

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023