08.11.2019  |  Business  |  Ledning & drift

Indiska engagerar butikspersonalen

Icke-modeller ska förmedla att alla är välkomna.

Indiskas kampanj för kollektionen Essentials i september gjordes med den egna butikspersonalen som modeller. Responsen blev så bra att Indiska beslutat satsa mer på att låta personalen stå framför kameran.

”Vi har runt 500 härliga medarbetare i Skandinavien och Indien, i olika åldrar, med olika bakgrund och olika kroppstyper. Tillsammans representerar de vår vanligaste kund”, säger Karin Lindahl, vd.

Även kunderna får en chans att bli en del av varumärket. Just nu söker Indiska street style-modeller.

”Vi vill visa på att vi som företag är inkluderande – hos oss är alla välkomna. En bild med modeller stöpta i samma form förmedlar inte det”, säger Karin Lindahl.

-ANB

Mer från Designbase.se

Designbase.se

Designbase.se

Designbase är forum för design och indredningsbranchen och riktar sig till alla som arbetar professionellt inom inrednings- och designbranschen.Designbase är ett svensk fackmedia på print och nätgemenskap på adressen Designbase.se. Fackmediet distribueras till chefer och medarbetare i hårdvara, glas, porslin, gåvor, køkkentøjs- och hantverk affärer, stora möbelaffärer, blomsteraffärer och dessa fö…

Se företagsprofil  

  Designbase.se använder cookies som vi använder för att komma ihåg dina inställningar och statistik etc. Eftersom du fortsätter att använda webbplatsen accepteras vår nya cookie- och personuppgiftspolicy. Läs mer.