Instagramvänlig ljuskonst

Foto Foscarini.

Foscarini anser sig inte vara en lamptillverkare. I stället betraktar det italienska belysningsmärket sig som ”Makers of Light”, för vilka ljusets dekorativa och stämningsskapande värde är lika viktigt som funktionaliteten. Alla designer skapade av Foscarini är därför både karakteristiska och karismatiska element – och nu tar varumärket konsten att inreda med ljus till en helt ny dimension, nämligen cyberrymden.

Året ut kommer Foscarinis Instagramprofil @foscarinilamps nämligen tas över av olika konstnärsprofiler som med var sitt uttryck tolkar de mest kända och älskade designerna från varumärkets produktkatalog, i ett projekt som kallas WHAT’S IN A LAMP? På paletten hittar vi bland andra israeliska Noma Bar som har skapat totalt sex ”ljuskonstverk” i simplistisk colour blocking, som löpande släpps på Instagram. Bland motiven finns den majestätiska megalampan Twiggy, den trebenta bordslampan Lumiere och den retrocoola golvlampan Havana.

Se mer på Instagramprofilen @foscarinilamps

-PF

Relaterat innehåll

26.07.2024Designbase.se

Ett 250-årigt tillväxtäventyr

26.07.2024Designbase.se

Vi vill lyfta matlagningsupplevelsen

09.07.2024Designbase.se

Möbelbranschens klimatutmaning: "Vill du behålla kunderna? Tänk cirkulärt!"

04.07.2024Designbase.se

Årets tema på Oslo Design Fair: Elements

27.06.2024F&H Group A/S

Sponsrad

KOM I JULSTÄMNING MED HOPTIMIST

25.06.2024Designbase.se

Köpenhamn är en designmetropol

25.06.2024Designbase.se

Välkända och nya varumärken på Nordstil

25.06.2024Designbase.se

Marva Griffin Wilshire tilldelas hedersdoktor

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023