Jacob Jensen är redo för marknaden
Jacob Jensen presenterade relanseringen av varumärket under 3daysofdesign. Nu är vi verkligen redo att få ut produkterna och leva bland konsumenterna.
Thomas Bennedsen och Michael Bruun på Jacob Jensens monter på Ambiente. Foto: Pia Finne
I F&H:s monter på Ambiente hade Jacob Jensen fått en framträdande och framhävd position och därmed lät startsignalen att varumärket verkligen var redo för lansering på marknaden.
Naturen är samlingspunkten och färgerna är noggrant utvalda. Det gäller bland annat: brandvarnarna, som inte är traditionellt vita, men finns i nyanser av grönt, blått, koppar och svart.
"Vårt mål är att skapa en brandvarnare som inte bara är ett nödvändigt ont, utan som kan vara en del av stilen i hemmet", säger varumärkeschefen Michael Bruun och förhoppningen är att ännu fler ska välja att installera brandvarnare i sina hem eftersom de också är vackra att titta på.
Jacob Jensens dubbelväggiga franska press. Foto: Pia Finne
En annan nyhet på rundturen i montern är en fransk press i grönt dubbelväggigt glas.
”Vi hade ett mål att lösa två frågor; dels städningen och dels det faktum att kaffet typiskt sett blir kallt för snabbt i en fransk press. Det är därför vi har installerat en ny funktion i botten av kannan som komprimerar kaffesumpen på en tallrik, vilket gör att de enkelt kan tas bort som en hel klump direkt till papperskorgen eller blomkrukan. Det dubbelväggiga glaset gör också att kaffet håller sig varmt längre”, förklarar Michael.
Administration. VD för Jacob Jensen, Thomas Bennedsen var också på plats i Jacob Jensens monter, och han sa att 2025 kommer att ägnas åt att marknadsföra varumärket gentemot kunder, på SoMe och mycket mer, och att de nu har produkterna i lager och i pipeline, så allt är klart och uppställt.
Brödrost och vattenkokare, som presenteras i montern på Ambiente. Foto: Pia Finne
Han visar också både väckarklockan, som väcker dig med musik skriven av två unga danska musiker, och han visar brödrosten och vattenkokaren. "Vi vill skapa produkter som gör skillnad, vi försöker lösa vardagsproblem på ett enkelt sätt och kunderna måste göra ett medvetet val." avslutar Thomas Bennedsen.