The Laundress går ett steg längre i sitt utvecklande av hållbara initiativ
Varumärket meddelar nu sitt åtagande av att kraftigt reducera sitt koldioxidavtryck från källa till hylla – samt att ta bort onödig användning av jungfruplast.
New York , NY (13 september 2020) The Laundress , som är ett kvalitetsvarumärke inom liftstyle living och som specialiserar sig på ekologiska tvätt och städ produkter tillkännager sina senaste förbättringar för att minska användningen av jungfruplast. Under två år kommer varumärket att byta ut alla sina flaskor från jungfruplast till 100% återvunnen plast med målet att helt ta bort användningen av nästan 6 ton av jungfruplast under den första året.
Efter att ha gjort stora och innovativa förändringar inom denna sektor med växtbaserade ingredienser för hemmet som också gör att man ej behöver kemtvätt när man tvättar enligt nya metoder. The Laundress fortsätter med nästa fas i sitt miljömedvetna arbete. The Laundress nya hållbarhets förbättringar är del av Clean Future – ett banbrytande hållbarhetsprogram nyligen utlyst av Unilever, The Laundress moderbolag.
The Laundress grundades 2004 av Gwen Whiting och Lindsey Boyd. The Laundress gifter växtbaserade ingredienser och upplevelse av exklusiva dofter med otroliga resultat. The Laundress har inte bara revolutionerat tvättstugan med lösningar för olika material som förlänger livet på våra kläder och samtidigt tar bort kemikalierna och kostnaden för dyr kemtvätt , hela deras kollektion har förvandlat vardagliga sysslor till mer lyxiga upplevelser. TheLaundress.com.
Distributör för varumärket i Skandinavien är House of Månsson www.houseofmansson.com