26.10.2021  |  Business  |  Branschnytt

Shyness inspirerar textilindustrin till cirkularitet

Sponsrat innehåll Vad är detta?

Ett av Shyness grundläggande syften har sedan begynnelsen varit att göra förändring i textilindustrin. I våras intensifierades det genom ett projekt med företag i Sverige, USA och Sydafrika.

Projektet är Textile & Fashion 2030:s internationella designhackathon Big DO. Det syftar till att skapa en ren, rättvis och cirkulär framtid för textil- och modeindustrin. Shyness är det enda heminredningsföretaget, fler som medverkar är t.ex svenska Fjällräven, amerikanska Under Armour och Patagonia. Projektet har utvärderat cirkulära modeller och skapat prototyper.

Allt presenteras i en digital konferens den 26 oktober klockan 15. Anna Bilén, ägare och grundare av Shyness kommer att presentera sitt och Shyness hållbara arbete. Fler talare är europaparlamentariker Alice Bah Kuhnke, Sveriges ambassadör i Sydafrika Håkan Juholt, Maria Brogren svenska ambassaden i USA m.fl.

– Jag är stolt över vårt arbete, att med stort engagemang ligga i framkant gällande hållbarhet och genom projektet inspirera en hel bransch, säger Anna Bilén.
 

Eventet är digitalt, öppet för alla och kostnadsfritt.

Se mer här >>

Mer från Shyness Interior AB

Shyness Interior AB

www.shyness.se

Shyness is a Swedish brand representing quality, style and graceful design, making your home your own blissful sanctuary

Se företagsprofil  

  Designbase.se använder cookies som vi använder för att komma ihåg dina inställningar och statistik etc. Eftersom du fortsätter att använda webbplatsen accepteras vår nya cookie- och personuppgiftspolicy. Läs mer.