Snacket går om detaljhandelns framtid

Trendstefan och Robert Nehmé lanserar nytt butikskoncept.

Snack är ett nytt kreativt detaljhandelskoncept som har tagits fram av trendspanaren Stefan Nilsson och konceptutvecklaren Robert Nehmé. Butiken existerar i pop up-format, som dyker upp en gång i månaden under två dagar under hela 2020. Alltid på olika platser. Det första eventet sker den 23–24 april på Clarion Hotel Sign i Stockholm, i form av en stickling- och odlingsbutik (med viss aktivitet under hela perioden den 1-30 april), som ska få utgöra ett andrum för besökaren under den rådande situationen med coronaviruset och covid-19. Med Snack vill Stefan och Robert visa att den fysiska butiken kanske inte har spelat ut sin roll, som många anser. Utan snarare att dess roll har förändrats, till en plats för inspiration, upplevelser och fysiska möten (bara inte just när det samtidigt pågår en pandemi). All Snacks kommunikation sker via dess Instagram-konto @selectedsnack.

-JBE

Relaterat innehåll

17.09.2025Global Design Partner

Sponsrad

Global Design Partner skapar framgång för starka varumärken

10.09.2025Designbase.se

Salling skriver historia och öppnar sina dörrar i Köpenhamn

02.09.2025Designbase.se

Bolig Mad Design-mässan expanderar

01.09.2025Designbase.se

Ny analys: Danmark har förlorat tusentals butiker

22.08.2025Designbase.se

Teamtronic stärker sin europeiska position

21.08.2025Formland

Sponsrad

Bolig Mad Design mässan utökar med ny upplaga på MCH Messecenter Herning

15.08.2025Designbase.se

Ohlsson & Lohaven förvärvar Hippie de Luxe

11.08.2025Designbase.se

Internationell design på jakt efter flexibilitet

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023