Snacket går om detaljhandelns framtid

Trendstefan och Robert Nehmé lanserar nytt butikskoncept.

Snack är ett nytt kreativt detaljhandelskoncept som har tagits fram av trendspanaren Stefan Nilsson och konceptutvecklaren Robert Nehmé. Butiken existerar i pop up-format, som dyker upp en gång i månaden under två dagar under hela 2020. Alltid på olika platser. Det första eventet sker den 23–24 april på Clarion Hotel Sign i Stockholm, i form av en stickling- och odlingsbutik (med viss aktivitet under hela perioden den 1-30 april), som ska få utgöra ett andrum för besökaren under den rådande situationen med coronaviruset och covid-19. Med Snack vill Stefan och Robert visa att den fysiska butiken kanske inte har spelat ut sin roll, som många anser. Utan snarare att dess roll har förändrats, till en plats för inspiration, upplevelser och fysiska möten (bara inte just när det samtidigt pågår en pandemi). All Snacks kommunikation sker via dess Instagram-konto @selectedsnack.

-JBE

Relaterat innehåll

12.07.2024Designbase.se

Ökning av konkurser i juni

09.07.2024Designbase.se

Möbelbranschens klimatutmaning: "Vill du behålla kunderna? Tänk cirkulärt!"

11.06.2024Designbase.se

Direkt till konsument är det nya "svarta"

07.06.2024Droppery

Sponsrad

New brands like Riviera Maison, Versmissen, and BePureHome are now active as brands within Droppery

31.05.2024Treyd AB

Sponsrad

6 sätt du kan dra nytta av att använda Treyd för att finansiera leverantörsfakturor

22.05.2024Designbase.se

Kunskapsdelning på Nordstil Forum

07.05.2024Treyd AB

Sponsrad

What's trending in fintech?

30.04.2024Designbase.se

Messe Frankfurt erbjuder gratis evenemang online för alla

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023