Ställ ut på den ultimata mattplattformen

Heimtextils nya segment Mattor och mattor vänder sig till alla leverantörer av monterade vägg-till-vägg-mattor, handgjorda mattor, specialtillverkade mattor, maskintillverkade vävda mattor, mattor och fläckabsorberande mattor och löpare.

Foto: Heimtextil

Heimtextil öppnar säsongen inom textilsektorn 9-12. Januari 2024. 

Det gör att mässan är avgörande för både utställare och besökare som vill få en tidig inblick i de senaste trenderna, designerna och materialen och som utställare på Heimtextil har du därmed möjlighet att presentera dina produkter och kollektioner för potentiella köpare ivriga att fylla orderböckerna.

Heimtextilmässan är också en oumbärlig plattform för matt- och textilföretag som vill uppnå internationellt erkännande och tillväxt. Med sina unika nätverksmöjligheter, fokus på trender och design, relevant innehåll och riktade marknadsföringsmöjligheter kan Heimtextilmässan hjälpa företag att skapa nya lönsamma kundrelationer och positionera sig som ledande aktörer inom textilsektorn.

För att stödja utställarna erbjuder Heimtextilmässan ett omfattande program med evenemang, bl.a Presentationen Heimtextil Trends, som är mässans hjärta. Här omsätts framtidens megatrender till textila visioner och fokus ligger på ny kunskap om textila material. Som utställare kan du uppleva Heimtextil Trend Space en dag före alla andra. 

Det finns fler internationella textildesigners här än vid något annat event, och det går att få en smygtitt på deras idéer för kommande säsong och ta vara på den möjligheten.

Dessutom finns produktdemonstrationer, föreläsningar, guidade turer och prisutdelningar. Evenemangen fokuserar på ämnen som är särskilt relevanta för textilsektorn och ger utställarna möjlighet att utöka sin kunskap och sitt nätverk. 

Genom att delta i dessa aktiviteter kan företag få större synlighet och differentiera sig från sina konkurrenter. Intresset för hållbart producerade textilier ökar som bekant och Heimtextilmässan ger företag möjlighet att presentera sina hållbarhetssatsningar.

Slutligen satsar Heimtextil på riktade annonskampanjer för att locka rätt besökare till utställarna. Det inkluderar annonser i facktidningar, marknadsföring på nätet, PR, direktmarknadsföring och aktiviteter på sociala medier. 

Genom att vara en del av dessa kampanjer kan de utställande företagen öka sin synlighet och attrahera relevanta målgrupper, och sist men inte minst: Som utställare på Heimtextil 2024 kommer företaget att prioriteras när Heimtextil 2025 planeras.

Den globala textilindustrin var representerad i Frankfurt vid Heimtextil 2023 med:

• 44 000 besökare

• 2 400 utställare tillsammans från 129 nationer.

• 92 procent av besökarna uppnådde vad som förväntades på mässan

• 81 procent av utställarna nådde sitt mässmål på Heimtextil 2023

• 72 procent av besökarna är beslutsfattare

Du kan träffa dem på Heimtextil:

• Upp till 3 500 representanter från möbel- och inredningsbutiker

• Upp till 700 representanter från byggvaruhus och heminredningsbutiker

• Upp till 2 800 representanter från postorder- och onlineåterförsäljare

• Upp till 700 representanter från varuhus, stormarknader, diskotek och fackhandel

Danska utställare på Heimtextil Mattor:

Handgjorda mattor:

• Mattarepubliken

• Arv utomlands

• Rudra Mattor

• Mattor i stil

• Mattor Inc

Maskintillverkade mattor:

• Oriental Weavers Group (Oriental Weavers, Mac Carpet, EFCO)

• Fini Cop • Royaltex

• Canan Tekstil

• Nikotex

Stöd till utställare:

• Gratis reklammaterial. Vi erbjuder ett brett utbud av reklammaterial för att informera dina partners och kunder om ditt deltagande i Heimtextil och bjuda in dem att uppleva din mässpresentation på plats.

• Support från A till Ö. Vi ger dig gärna råd och hjälper dig med alla aspekter av din mässnärvaro – inklusive monterkonstruktion, teknik, uthyrning av möbler och utrustning, publikationer, tekniska riktlinjer, logistik, pass och biljetter, resor och boende.

• Riktade kampanjer för att locka dina kunder. Vi satsar på iögonfallande, internationella annonskampanjer för att locka rätt besökare, t.ex. med facktidningsannonser, marknadsföring på nätet, PR, direktmarknadsföring och aktiviteter i sociala medier.

Foto: Heimtextil

Denna artikel är en del av ett tema:

Tema: Heimtextil Carpets & Rugs

Heimtextil rullar ut den röda mattan. Med mässan 2024 kommer ett område dedikerat till mattor att etableras. Flera danska utställare har anmält sig och det kommer att finnas gott om branschrelaterade upplevelser som skapar mervärde för relevanta köpare och därmed även för utställarna. Se mer i temat.

Relaterat innehåll

19.11.2024Designbase.se

Carpets & Rugs växer

19.11.2024Designbase.se

Paula Gerbase utsedd till kreativ direktör hos Georg Jensen

18.11.2024Designbase.se

Jag vill skapa hållbara väskor som håller för vardagen

18.11.2024Designbase.se

Oslo Design Fair blir mer säljfokuserad

15.11.2024Designbase.se

Funktionella kontrakttextilier på Heimtextil

13.11.2024Designbase.se

Årets färg signalerar optimism

13.11.2024Designbase.se

Carina Seth Andersson tilldelas Prins Eugen-medaljen 2024

11.11.2024Designbase.se

Sydkoreas nya generation av Rising Talents

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023