Ambiente ändrar formatet för hospitality-segmentet
Och har ett större fokus på B2B-köpare inom besöksnäringen
När Ambiente återigen välkomnar en av Europas största konsumentvarumässor är det med ökat fokus på B2B-köpare inom besöksnäringen inom området Special Interest Hospitality, ett specialområde som tilltalar företag som hotell, restauranger, catering företag och kryssningsfartyg, och som mässledningen har inrymt i 2025 års upplaga av Ambiente.
Området, som tidigare hette HoReCa, har döpts om till Special Interest Hospitality.
I området Tabell och Tabellval kan du t.ex. besöker märken som Abert, Dibbern, La Rochere och Noritake. I Ambiente Living representeras inredning av varumärken som blomus, Lambert och Scholtisek.
För första gången kommer utställare från Office Design & Solutions-området att vara i Ambiente Working-området. Här kan företag välja speciallösningar för masstillverkade artiklar eller kvalitetsprodukter anpassade efter företagets individuella behov.
Måndagen den 10 februari hålls Ambientes årliga hotellmästardag. Det är dagen då beslutsfattare i branschen är eftertraktade med ett skräddarsytt program, där det blir speciella presentationer av bland annat köksredskap och framtidens rumsinredning.
Den tidigare HoReCa Academy har döpts om till Hospitality Academy och här kan du uppleva föreläsningar och föredrag som fokuserar på trender, koncept, bästa praxis och praktiska tips från välrenommerade branschexperter.
Ambiente och Christmasworld äger rum i Frankfurt från 7-11 februari 2025.
Creativeworld utspelar sig på samma plats från 7.-10. februari 2025.