Tema: En värld av välbefinnande
I en värld präglad av osäkerhet, kriser och stress, söker konsumenter mer än någonsin tidigare efter lugn och balans i sin vardag. Välbefinnande och välbefinnande har blivit nyckelord i detta sökande efter inre frid och vinst. För återförsäljare och leverantörer av badrums- och sovrumsprodukter finns det en betydande möjlighet att möta efterfrågan genom att erbjuda produkter som inte bara vårdar kroppen utan även sinnet. Det gäller väldoftande tvålar, lyxiga handdukar, bodylotioner, läckra sängkläder och inte minst hållbara lösningar som kan skapa värde och attrahera medvetna konsumenter.
14.10.2024Designbase.se
En värld av välbefinnande
Välbefinnande är mer än bara ett modeord – det är en central del av den moderna konsumentens livsstil.Det innebär goda möjligheter att erbjuda produkter som stödjer konsumenternas behov av lugn, avkoppling och mental balans. Badrummet och sovrummet är två nyckelområden där denna trend verkligen tar fart och där efterfrågan på friskvårdsprodukter är stor
14.10.2024Quilts of Denmark A/S
Sponsrad
Temprakon: Nytt utseende och uppgraderad komfort
Temprakon-konceptet har fått ett lyft – både visuellt och produktmässigt. Det är dock fortfarande danskproducerade kvalitetstäcken, kuddar och rullmadrasser med avancerad temperaturreglering och lyxig dunfyllning som är hela kärnan i konceptet.
14.10.2024Society of Lifestyle
Sponsrad
House Doctor skapar fritt utrymme för lugn och välbefinnande
Hur skapar man en känsla av välbefinnande i hemmet med bara några få steg? Stylist, Anne Møller Wilstrup, ger sin syn på det här. Som ansvarig för styling av showrooms för det danska livsstilsmärket House Doctor är kreativa detaljhandelslösningar vardag.
14.10.2024Quilts of Denmark A/S
Sponsrad
Dansk kvalitet som omfamnar alla
En god natts sömn kräver rätt täcke och kudde. Med Danske Øer-kollektionen handlar det dock om mycket mer än bara sömn – det är en investering i välbefinnande och komfort. Kollektionen fokuserar på kvalitet, miljö och djurvälfärd och är designad för att göra en märkbar skillnad för din nattsömn och skapa en känsla av lugn i vardagen.
14.10.2024Designbase.se
Vackra färger med en hållbar designkant
"Vi ville skapa något annorlunda, bekväma sängkläder som är bra för både människor och miljö". Det säger Jan Oliver Booth och Henrik Pedersen som ligger bakom Homehagen och de har skapat ett varumärke med ett eget unikt uttryck och en stil som kunderna hela tiden kommer tillbaka för. Nu har Homehagen tagit steget in på B2B-marknaden, och syftet är att utöka designuniversumet
29.07.2024Designbase.se
Estetiskt ansvar
"RE·ESSENCE speglar våra värderingar - RE·think, RE·spect, RE·duce. Vi tror att vi måste tänka om hur vi lever, ha respekt för oss själva och naturen och minska våra CO2-utsläpp. Men om konsumenten ska adoptera produkten måste den också vara vacker och läcker att använda”. Det säger kvinnorna bakom det nya danska märket RE·ESSENCE, som är koncentrerad handtvål