Bilburen lågprishandel växer mest

Splittrad utveckling i ny rapport från HUI.

Trots den fysiska handelns utmaningar står sig både externt belägna outletcentrum och stadsdelscentrum med ett noga utvalt utbud nära hemmet hyggligt mot e-handeln. Det visar analysen i rapporten Svenska Köpcentrum 2020 från HUI och Nordic Council of Shopping Centers.

Olika slags köpcentrum har helt olika omsättningsutveckling. Bland vinnarna finns storbutikscentrum och outletcentrum med en omsättningsökning på 7 respektive 4 procent. Även urbana stadsdelscentrum och handelsområden växte med i genomsnitt 3 procent sedan förra året.

-ANB

Relaterat innehåll

18.03.2024Designbase.se

Vi kommer att samarbeta med experterna

18.03.2024Designbase.se

Royal Copenhagen utser Rasmus Holm till ny vice vd

08.03.2024Designbase.se

IKEA uniformer återanvänds i en ny textilkollektion

07.03.2024Designbase.se

Kenya eller Nederländerna? Var har rosor minst klimatavtryck?

06.03.2024Designbase.se

aida utsågs till Danmarks mest rekommenderade företag 2023

06.03.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt tar över distributionen av Lelit och Baratza

06.03.2024Designbase.se

Kreativ energi och gemenskap

04.03.2024Designbase.se

Direktörsbyte i Brdr. Kruger

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023