Bilburen lågprishandel växer mest

Splittrad utveckling i ny rapport från HUI.

Trots den fysiska handelns utmaningar står sig både externt belägna outletcentrum och stadsdelscentrum med ett noga utvalt utbud nära hemmet hyggligt mot e-handeln. Det visar analysen i rapporten Svenska Köpcentrum 2020 från HUI och Nordic Council of Shopping Centers.

Olika slags köpcentrum har helt olika omsättningsutveckling. Bland vinnarna finns storbutikscentrum och outletcentrum med en omsättningsökning på 7 respektive 4 procent. Även urbana stadsdelscentrum och handelsområden växte med i genomsnitt 3 procent sedan förra året.

-ANB

Relaterat innehåll

06.02.2025Designbase.se

Rekordhöga konkurssiffror i Sverige – men danskarna kan jubla

04.02.2025Designbase.se

Kom ihåg mänskligt omdöme

28.01.2025Designbase.se

Royal Copenhagen i kreativt samarbete med HM Drottning Margrethe

27.01.2025Önska

Sponsrad

Önskas jubileumsgala – en glittrande kväll att minnas

08.01.2025Önska

Sponsrad

Önskakedjan firar 20 år med jubileumsgala i glitter och glamour!

18.12.2024Designbase.se

De potentiella cybersäkerhetshoten 2025

17.12.2024Designbase.se

Svanen delar ut Svanen 2023 till Høie

12.12.2024Designbase.se

Flexibla skatteregler för generationsväxling ska inte ersätta släktmötet

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023