Bilburen lågprishandel växer mest

Splittrad utveckling i ny rapport från HUI.

Trots den fysiska handelns utmaningar står sig både externt belägna outletcentrum och stadsdelscentrum med ett noga utvalt utbud nära hemmet hyggligt mot e-handeln. Det visar analysen i rapporten Svenska Köpcentrum 2020 från HUI och Nordic Council of Shopping Centers.

Olika slags köpcentrum har helt olika omsättningsutveckling. Bland vinnarna finns storbutikscentrum och outletcentrum med en omsättningsökning på 7 respektive 4 procent. Även urbana stadsdelscentrum och handelsområden växte med i genomsnitt 3 procent sedan förra året.

-ANB

Relaterat innehåll

12.07.2024Designbase.se

Ökning av konkurser i juni

09.07.2024Designbase.se

Möbelbranschens klimatutmaning: "Vill du behålla kunderna? Tänk cirkulärt!"

11.06.2024Designbase.se

Direkt till konsument är det nya "svarta"

07.06.2024Droppery

Sponsrad

New brands like Riviera Maison, Versmissen, and BePureHome are now active as brands within Droppery

31.05.2024Treyd AB

Sponsrad

6 sätt du kan dra nytta av att använda Treyd för att finansiera leverantörsfakturor

22.05.2024Designbase.se

Kunskapsdelning på Nordstil Forum

07.05.2024Treyd AB

Sponsrad

What's trending in fintech?

30.04.2024Designbase.se

Messe Frankfurt erbjuder gratis evenemang online för alla

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023